Jump to content

Hoe en waar verwerk ik AJAX input


Anneke

Recommended Posts

Ik ben nog erg nieuw met Prestashop.

Ik heb een nieuwe module gemaakt en deze toont een pagina met een input veld (project naam). Ik wil dat als de user enkele letters heeft ingetypt, een AJAX call maken naar een PHP script dat matches zoekt van deze input in de database en dan deze matches weer laat zien aan de user.

 

Ik heb mijn AJAX call in de .tpl file geplaatst die door de frontcontroller wordt aangeroepen.

 

Ik ga ervan uit dat ik mijn 'database zoek script' in een model class moet plaatsen, maar hoe roep ik die aan vanuit mijn tpl file.

Ik dacht: http://mountaingifts.ca/index.php?fc=module&module=mymodule&controller=display&project='+encodeURI(project.value)

​Deze wijst denk ik naar de controller en niet naar het model (class).

 

Ofwel ik moet vanuit de controller het model aanroepen, maar hoe krijg ik deze input dan binnen via de controller??

 

Ofwel ik moet mijn URL wijzigen zodat rechtstreeks mijn model wordt aangeroepen en hoe kan deze dan de database benaderen?

 

Is er technische documentatie te vinden die verteld hoe dit in elkaar zit. Ik heb alleen de standard documentatie die erg eenvoudig verteld hoe je een module moet maken.

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...