Jump to content

Hoe het best op te lossen? PostNL zones


Recommended Posts

Ik maak in mijn shop onderscheid tussen brievenbuspost en pakketpost. NL is een zone, met 2 vervoerders (brievenbus- en pakketpost). So far so good.

 

Voor brievenbuspost buiten NL hanteert PostNL (en ik ook), ongeacht het land, dezelfde tarieven. Voor pakketjes ligt dit weer anders: EUR1, EUR2 en de Rest van de wereld. Het handigst is dus ook deze zones in PS aan te maken en dan vervoerders te maken met de tarieven buitenlandse brievenbuspost, pakketjes met tarieven van elke zone en bij de vervoerders de desbetreffende zones aan te klikken. Toch? 

Maar: dan zit ik met de overkomstduur. Een brief naar België is er binnen 3 dagen. Dat ligt voor de VS wel anders. Dat is in de regel minimaal 2 weken. Toch zou ik graag bij het afrekenen/winkelmand de juiste verzendtijd laten zien. Is de enige optie dan voor elk land een zone aanmaken? Dat is natuurlijk wel erg veel werk als er tarieven worden aangepast bij PostNL.

 

Mijn vragen:

1. Hoe hebben jullie dit opgelost, vooral het aangeven van de verzendtijd voor het desbetreffende land?

 

2. Hebben de zones in PS nog een ander doel dan alleen voor de vervoerders?

 

Mijn dank is groot!

Edited by mamayani (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dank voor je reactie. Dat ik bij de vervoerder kan aangeven wat de verzendtijd is, weet ik. Het punt is dat ik naar zo'n 40 landen verzend, en dan dus bijna evenveel zones en bijbehorende vervoerders aan moet maken (aangezien verzendtijden verschillen per land). Ik vroeg me af of anderen dat ook zo doen, of een slimmere (minder tijdrovende) oplossing hebben?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...