Jump to content

Homepage slider aanpassen


Recommended Posts

Wie kan mij vertellen hoe ik de grootte van de standaard slider in het standaard prestashop thema in grootte kan aanpassen?

Ik heb dit al geprobeerd met zijn eigen instellingen, maar dit pakt hij niet op, en hij is wel erg overheersend zo.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond

 

Je kan bij de slider de instelling van de pixel breedte instellen op 1170 dit is precies de grote van het prestashop thema, zet de standaard afbeeldingen aan de rechterkant uit

Daarna kan je een slide uploaden met jou gewenste maten de breedte moet wel 1170 zijn de lengte kan je zelf bepalen. Volgend mij moet je de slider dan ook een stukje omhoog plaatsen met live editor!

 

Succes

Link to comment
Share on other sites

ik heb ook problemen met de slider. 

 

hij laat de plaatjes wel zien ook op de goede afmeting ook als ik de afmeting aanpas werkt het maar hij wil niet schuiven en de plaatjes komen onder elkaar door de andere text heen.

 

weet iemand een oplossing?

Link to comment
Share on other sites

ik heb ook problemen met de slider. 

 

hij laat de plaatjes wel zien ook op de goede afmeting ook als ik de afmeting aanpas werkt het maar hij wil niet schuiven en de plaatjes komen onder elkaar door de andere text heen.

 

weet iemand een oplossing?

Probeer de slider eens ff te herstellen in de modules

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond

 

Je kan bij de slider de instelling van de pixel breedte instellen op 1170 dit is precies de grote van het prestashop thema, zet de standaard afbeeldingen aan de rechterkant uit

Daarna kan je een slide uploaden met jou gewenste maten de breedte moet wel 1170 zijn de lengte kan je zelf bepalen. Volgend mij moet je de slider dan ook een stukje omhoog plaatsen met live editor!

 

Succes

 

Wallgrind, ik gebruik het standaard thema, hierbij zit de slider niet over de gehele breedte.

De breedte is in principe prima, gaat mij meer om de hoogte, en die pakt hij niet (automatisch) op als ik bv de breedte ook kleiner maak.

Ik heb nu sowieso geen afbeeldingen aan de rechterkant oid.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt

 

Je kan de slider naar boven slepen in de live editor zo kan je de slider over de hele pagina laten lopen 1070px

Tevens als je een slide upload in jou gewenst formaat zal de slider zich zelf daar op aanpassen in de hoogte

 

Wallgrind, ik denk dat ik het inderdaad niet begrijp.

 

Het automatisch aanpassen (nav de grootte van de gekozen afbeelding) werkt dus niet (vandaar mijn vraag).

 

Hij wordt zelf alleen maar groter op het moment dat ik een kleinere afbeelding upload.

 

Instellingen nu :

max breedte : 800px

afbeelding : 1500*603

 

Als ik deze instellingen pak, maar een afbeelding van 600x300, wordt hij bijna 1.5 keer zo groot weergeven in plaats van kleiner.

 

Upload ik een afbeelding van 200*100, blijft hij evengroot weergeven maar word de afbeelding totaal wazig omdat hij uitgerekt wordt.

 

Dus helaas.. de slider past zich niet aan aan de afbeelding zoals je aangeeft..

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...