Jump to content

Problemen met koerier instellingen, zoek geavanceerde verschepings module


Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben al een paar dagen aan het worstelen met onze verschepings module.

We zitten met de volgende situatie. Wij hebben een produkt dat een speciale koerier vereist met koelingtransport. Laten we deze koerier A noemen.
Daarnaast hebben wij Koerier B die normale produkten kan verschepen.
Wat wij willen is dat als de klant een normaal produkt koopt alleen Koerier B gekozen kan worden maar zodra de klant het speciale produkt koopt alleen Koerier A gekozen kan worden en dat de normale produkten aan deze verzendoptie toegevoegd kunnen worden. Dus normale en speciale koel produkten beide met koerier A en als er alleen normale produkten besteld worden alleen met koerier B.

Op dit moment krijg ik alleen voor elkaar dat beide gekozen kunnen worden of alleen 1 van de twee.
Een omweg die ik heb kunnen vinden maar die niet optimaal werkt is dat ik het speciale produkt een hoog gewicht geef en dat zodra deze gekozen wordt automatisch alleen de speciale koerier A gekozen kan worden.
Het probleem hiermee is dat onze gewichten niet meer kloppen.

Is hier een oplossing voor te vinden eventueel misschien in een aangeschate geavanceerde verschepings module?

Alvast bedankt!

Edited by keylon (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste keylon,

 

Is het niet een idee om je vervoer onder de algemene noemer verzendkosten in te stellen als 1 vervoerder en dan vervolgens bij het betreffende product extra verzendkosten te rekenen voor dat specifieke product? Dat kan je in stellen in de backoffice bij de detail pagina van een product onder het tabje verzending. Bijkomende verzendingskosten (voor één enkel item). Je kan daar ook een specifieke vervoerder aan te geven bij je al je producten.

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Edited by MARK-APP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Peter, bedankt voor je reactie.

Ik zal eens spelen met extra kosten.

Dat over de specifieke vervoerder heb ik eerder ingesteld maar dan krijg je dus problemen als je beide produkten kiest valt er of 1 weg of de keuze van 2 blijft. Weet het even niet meer precies.

Is er eventueel een geavanceerde verzendmodule die iemand kan aanraden?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb met de verkoper gepraat maar ze zien dit niet als een oplossing. We hebben echt 2 verschillende verzend bedrijven nodig en de gewichten moeten ook kloppen.

Heeft iemand verder nog suggesties of weet een module die dit kan?

 

Link to comment
Share on other sites

Zo hadden we dat eerst ingesteld maar het probleem is dan dat je dus niet de ongekoelde produkten bij die gekoelde "dure" koerier in kan stoppen zonder deze optie ook bij de ongekoelde produkten beschikbaar te stellen. Aan het einde van de rit krijg je dan dus dat als de klant gekoelde en ongekoelde produkten kiest beide leveranciers worden getoond.

Er wordt geen onderscheid gemaakt.

 

Ik zal die link even bestuderen. Dank je wel!

Edited by keylon (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...