Jump to content

Afbeeldingskwaliteit


Recommended Posts

Ik weet niet welk thema je gebruikt, maar ik heb toen ik het standaard thema gebruikte de module Imagemagick gebruikt. Ik kreeg, met hulp van mdekker die een aantal instellingen heeft uitgevogeld, echt superfoto's. Uiteraard moet de basisfoto wel goed zijn.

 

Ik zou het eens proberen: https://www.mijnpresta.nl/nl/modules/open-source/imagemagick

Baat het niet dan schaadt het niet!

 

Dit zijn de instellingen die mdekker heeft samengesteld:

 

"Na een stuk of 12.000 afbeeldingen te hebben getest, blijken deze instellingen de beste resultaten te geven:"
- Enable ImageMagick: Yes
- Use progressive JPEGs: Yes
- Strip image: Yes
- Resize filter type: Lanczos
- PNG data encoding filter: Adaptive
- Blur: 0.9
- Trim whitespace: Yes
- Fuzz: 10%
- Original copy: Yes

Link to comment
Share on other sites

Hi curious,

 

helaas geprobeerd, maar de download is niet goed.

 

Er ontbreken bestanden, kan dus helaas niet geinstalleerd worden.,.

 

 

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik me afvraag wat er verandert is.. de afbeeldingen waren namelijk goed van kwaliteit.

Zou er met hergenereren wat verandert zijn?

De fotos zijn nu namelijk ook veel groter.

Heb dit al aangepast handmatig, maar dat komt de kwaliteit helemaal niet ten goede.

post-1334076-0-24516100-1481957898_thumb.png

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ter indicatie even een screenshot erbij.

 

Zoals je ziet niet helemaal meer in verhouding en oogt het wel een beetje erg "in your face".

 

Het gaat hierbij om de "large"iconen, normaliter 458x458 pixels, maar al aangepast naar 200x200 omdat het anders wel heel erg inmens werd.

 

Zoals gezegd, dit was dus niet zo, ze waren wel goed.

 

Hergeneren heeft het in dit geval niet goed gedaan, de afbeeldingen worden alleen maar slechter van kwaliteit.

post-1334076-0-03730800-1481959683_thumb.png

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Die module is niks mis mee hoor, ik denk eerder dat er bij jou iets niet goed gaat. Waarschijnlijk is dat ook het geval met die andere module want die krijg ik ook zonder problemen geinstalleerd.

 

Zou je eens een paar screenshots willen maken hoe je instellingen staan bij geavanceerde instellingen>prestaties  en van de configuratie-informatie ook bij geavanceerde instellingen?

Link to comment
Share on other sites

Ah. Best logisch.

 

Vreemde is, ook op de server staat default bootstrap eigenlijk niet geinstalleerd. Enige wat er op staat is een mapje language en een mapje modules - cash on delivery.

 

Vind het vreemd dar hij dan over de global.css een foutmelding gaat geven.

Link to comment
Share on other sites

Helaas.

 

De foutmelding is nu inderdaad weg, wat betreft Imagemagick nog precies dezelfde foutmelding 

 

 

  1. Unable to install module. Imagick extension not found on system.
  2. De voglende module(s) konden niet goed worden gedeïnstalleerd:
    • mdimagemagick

 

Vind het zo vreemd dat het slechts met enkele modules, vaak via een site gedownload, steeds misgaat, maar dat hij het bij jou wel gewoon doet.

Heb er heel wat geinstalleerd, maar geen problemen zoals dit (mollie, paypal, diverse andere losse modules), alleen deze 2 of 3 blijven dwarsliggen..

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik lees nu net ergens dat deze module afhankelijk is van een vereiste PHP extensie en iets over "vraag de hoster".

 

Zou het kunnen dat dit gebeuren niet op mijn server geinstalleerd is en bij jou wel ?

Dan vrees ik dat ik hem niet kan gebruiken ook, mijn hoster is niet zo van het installeren van dingen.

Link to comment
Share on other sites

hoe heb jij destijds prestashop geinstalleerd? en heb je het standaard thema verwijderd uit prestashop? Kan je in de backoffice zien bij instellingen thema's daar staan alle geinstalleerde thema's.

 

Ik neem aan dat je webhoster wel gewoon de gebruikelijke dingen kan installeren of activeren mocht dat nodig zijn.

Edited by Curious (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Prestashop geinstaleerd via de installer van de hoster.

Standaard thema inderdaad verwijderd, maar blijkbaar kleine dingetjes achtergebleven op de server.

 

Misschien even een hele nieuwe kopie doen van het thema op de server?

 

Laatst toevallig contact gehad met de hoster ivm limieten waardoor ik geen automatische vertalingen kon doen, dit wilde ze ook niet aanpassen.

Kan het natuurlijk altijd proberen.

 

Vraag me alleen af,  in de normale weergave zijn ze wel glashelder, hij wordt alleen steeds slechter bij de normale producten weergave.

Probleem zou dan toch niet zozeer aan de compressie kunnen liggen van PS lijkt mij, want dan zou de grote weergave ook slecht moeten zijn toch?

 

Met name omdat het, voordat ik gisteren de cache instellingen en hergeneraties ging doen nav een ander topic, wel allemaal prima in orde was.

Ook met de foutmeldingen.

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als ze je input vars niet willen aanpassen kan je je goed afvragen of je daar wel goed zit.

 

Standaard thema moet je nooit verwijderen. Ik heb een vermoeden, maar daar moet een wat meer technisch iemand hier maar even antwoord op geven dat er dingen niet goed zijn gegaan waardoor je nu allerlei probleempjes tegen het lijf loopt. Lijken me geen onoverkomenlijke dingen, maar je vertalingen bijvoorbeeld staan voor een groot deel in het standaard thema, dat kopieer je normaal gesproken naar een nieuw thema. Ik zag dat je al behoorlijk wat producten hebt ingeladen want persoonlijk zou ik zelf als ik iedere keer tegen dit soort dingetjes aanliep A. een nieuwe webhoster zoeken, en B met een verse nieuwe installatie opnieuw beginnen. Lijkt me niks frustrerender dat je iedere keer vastloopt

Link to comment
Share on other sites

Ik zit er net een maand, dus voorlopig zal ik nog wel moeten haha.

 

Maar, ik ben hier heen gegaan nav een tip van, maar inderdaad, vind ze erg snel grijpen naar "nee helaas niet mogelijk" of "nee geen ondersteuning op prestashop".

Dus ga ook weer veranderen.

 

Dit is allemaal gedaan op een schone installatie, heb er inmiddels 2 gedaan.

Het standaard thema heb ik verwijderd omdat ik modules gebruik die met modules van het standaard thema in de clinch gingen. 

 

Ik zal dr nog eens een 3de schone installatie tegenaan gooien, kijken wat hij dan doet.

Kan me herinneren dat hij de producten dan overneemt, maar daarmee vraag ik me dus ook gelijk af of de kwaliteit van de afbeeldingen daarmee opgelost is.

Link to comment
Share on other sites

Ah.

 

In dat geval ga ik er nog even over denken haha.

 

Jeetje.. uhm.. smartsupp, htmlbox, topmenu dingen, rembours zending module... zo even uit mijn hoofd hoor.

De rembours zending module kon in het standaard thema aan versie niet geupdate worden, en aangezien ik wettelijk verplicht ben een optie aan te bieden die ervoor zorgt dat klanten niet meer dan 50% vooruit betalen, een noodzakelijke module.

 

Wat ik me net zit te bedenken, het thema wat ik nu gebruik, is volledig gebasseerd op het default thema, alleen met de functies van het aanpassen van de layout qua kleur, indeling enz ( dat wat niet kan met de live editor).

 

Dat zou betekenen dat de css toch eigenlijk hetzelfde is, of zie ik dat verkeerd?

Newbie als ik ben vind ik het dan gek dat hij toch rare foutjes gaat geven.

 

En dan val ik in herhaling, maar dan nog kan ik de vinger er niet op leggen waarom het tot gisteren allemaal wel werkte (afgezien van deze specifieke modules wat dus ook met de php te maken kan hebben) en er niks veranderd is, behalve de cache geleegd en de hergeneratie gedaan.

 

Ik zie bij de inspectie ook staan dat de code denkt dat hij normaliter 150x150 pixels is en in de weergave 499x499, terwijl dit toch echt 1500x1500 is, maar ik weet niet of dit zo hoort oid.

Als hij denkt dat hij vanuit een bestand van 150 pixels 500 pixels moet gaan halen, kan ik nog wel begrijpen dat de kwaliteit zo slecht is, maar dan zit ik er nog mee dat hij in de normale weergave wel normaal weergeven wordt.

 

Al met al, het wordt nog even modderen, het heeft gewerkt, dus daar ergens tussen in moet het misgegaan zijn lijkt mij dan.

 

Heb net even geprobeerd het nieuwe standaard thema via de prestashop installatie weer te uploaden onder themas en te installeren, hier geeft hij aan fout configuratiebestand.

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

die eerste modules zijn geen enkel probleem. Wat belangrijk is dat je basis klopt. Ik raad meestal ook aan de shop eerst op standaard thema op te zetten, alle producten toe te voegen en dan pas aan je thema te gaan werken.

 

Wettelijk niet meer dan 50% vooruit? Klopt op zich wel, maar webwinkels voldoen ook als ze de mogelijkheid aanbieden tot betaling bij aflevering. Een remboursmodule die dit aanbiedt zit al standaard bij Prestashop. Bovendien zijn er genoeg modules die bv een extra toeslag berekenen bij de betaalde modules die wel gewoon aan alle eisen voldoen.

 

fotos van een product plaats ik altijd in het thema op de grootste afmeting, is dat 800x800(is meestal zo) plaats ik fotos van 800x800, bij hergeneren maakt prestashop zelf de andere formaten. Afbeeldingskwaliteit kan je met die imagemodule sterk verbeteren.

 

Maar je hebt gelijk er zal ergens iets mis zijn gegaan, het zou dan ook fijn zijn als de meer technisch geschoolde prestashoppers eens hun neus hierover gingen snuiten :)

 

Voor een abbo bij een hoster zou ik overigens niet bij een webhoster blijven als dat telkens troubles geeft, dan ging de stekker er direct uit, jaarabonnement of niet.

Link to comment
Share on other sites

Dat is dus het mooie, bij mij is die hele standaard rembours module dus niet te vinden.

Nergens niet ( toevallig iemand die dat ook al zei, en daar naar gekeken heeft).

 

Vandaar dus deze module.

Ik denk dat die er ook uitgegaan is misschien met het verwijderen van het standaard thema oid, was zo enthousiast haha.

 

Het erge is nog is dat dit thema ook maar tijdelijk is, ik heb een betaald thema wat er verre van uitzag zoals zij het verkochten, dus dar ben ik uiteraard over in conclaaf gegaan, alleen ze zullen natuurlijk geen stap harder lopen.

 

Met "in" het thema, wat bedoel je daarmee?

Dan kan ik daar nog eens naar kijken, 800x800 is bij mij inderdaad ook het grootste.

 

Laat de technische jongens maar komen haha, want hier word ik een beetje depressief van.

Alhoewel jij al hele goede opties en ideeen had, dus natuurlijk heel heel heel erg bedankt voor je tijd en moeite!

 

Normaliter zou ik ook gewoon weggaan en klaar dr mee, maar ik ben net van strato af waar ik voor jan lul betaalt heb, en betaal nog steeds voor 1 van de 2 mijn webwinkels die ik ook voor jan lul heb..

Voorlopig vind ik het wel even goed met geld weggooien kan je je voorstellen :)

Link to comment
Share on other sites

Ik bedoel met in thema(beetje ongelukkig omschreven) Ieder thema heeft zn eigen fotoafmetingen, zie je bij instellingen: http://prntscr.com/dkmt5n

 

Daar staat het formaat van de afbeeldingen voor je producten. Bij mij dus de grootste ook 800x800. Tegenwoordig stuur ik alle productfotos die ik van fabrikanten en leveranciers ontvang door naar https://www.pixelz.com/ Die passen de foto's precies voor mij aan zoals ik ze wil hebben. Ik haal ze daarna door een compressor https://compressor.io/compress zodat de foto's niet zo zwaar zijn, daarna laad ik ze bij de producten in de backoffice op formaat 800x800.

 

Dat comprimeren kan je ook al bij pixelz laten doen, maar ik wil graag de hoge kwaliteit zelf in bestand houden, vandaar dat ik dat zelf doe.

 

Maar eerst de basis goed, en dan de rest zou ik zeggen, en geloof me met die imagemodule van dekker heb je echt topfoto's 

Link to comment
Share on other sites

Curious, we hebben het wel over dezelfde instellingen, die van het printscreen bedoelde ik inderdaad ook.

 

Ik zal er nog eens naar kijken, ik kreeg net via de tip door dat het best eens zou kunnen zijn dat ik lang geleden wat heb aangepast daar, maar dat dat nu pas is doorgevoerd omdat ik de hergeneratie heb gedaan, en nu dus de wijzigingen pas zie (niet ten goede).

Zal ook eens naar pixelz kijken wat die doet n de compressor, beetje vergelijk kan geen kwaad.

Bedankt voor de tips!

 

Mijn fotos komen allemaal uit photoshop, daar bewerkt en behandeld, en opgeslagen als zijnde voor " webdevice", allemaal als png.

 

Ik zal eens kijken wat de foto doet als ik hem op 458x458 maak in photoshop en dan invoeg in prestashop, dit is de afmeting die volgens de instellingen gebruikt wordt voor de product weergave.

 

De grote weergave zou dan 800x800 zijn, de foto is 1500x1500, dus vreemd is dan wel dat hij hem daar wel goed weergeeft, maar baadt het niet schaadt het niet.

 

Wel een andere optie, ik zag dat er een update is uitgekomen naar 1.6.1.10, heb daar gelijk maar even gekozen voor bijwerken met het standaard thema, mn eigen thema upload ik later wel weer.

Misschien helpt dit om het eea weer recht te trekken, of ik  zit straks al god****nd achter mn laptop omdat ik alle producten weer moet doen, maar hier word ik ook kriegel van.

 

Wordt vervolgd!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...