Jump to content

Vertaling #tabnewproducts


Recommended Posts

Ik loop tegen een probleem aan, op de site is er een block dat nieuwe producten laat zien.

Ik heb zowel in modules als in /theme/modules de tpl bestanden na gezocht en waar nodig aangepast.

 

Wat ik ook doe, boven het block blijft staan: NEW ARRIVALS

 

ju8mxsildgvqz.jpg

 

Ik heb ook zover ik kon in css bestanden gekeken, maar ook hier vind ik niets terug.

Bij inspecteren element zie ik staan:

 

<a href="#tabnewproducts" data-toggle="tab">New Arrivals</a>

 

Waar zou ik nog meer kunnen kijken?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Als je templates wilt aanpassen dan altijd op de pagina "Geavanceerde instellingen > Prestaties" de optie "Template-compilatie" op "Hercompileer templates als de files zijn bijgewerkt" of "Forceer compilatie" zetten.

 

Hij stond inderdaad op uit. Ik heb het nu op Forceer compilatie gezet echter hij blijft hier nog steeds op New Arrivals staan. Ik vermoed dat ik ergens in een module, css of ander bestand het nog niet aangepast heb. Ik kan het echter niet vinden.

 

De url van de testsite: raylinux.noip.me

 

Ik kan ook als ik het element inspecteer niet echt eruit halen waar ik nog meer moet gaan kijken.

Link to comment
Share on other sites

Maar als het gaat om het vertalen dan kun je beter de tekst aanpassen op de pagina "Lokalisatie > Vertalingen". De basis van PrestaShop is altijd in het Engels. 

 

Daar is het ook aangepast..

In module vertalingen

pf_megashop - ptsblockproducttabs 29 uitdrukkingen 27

 

 

New Arrivals = Nieuw Binnen

In frontoffice vertalingen:

 

ptsproducttabs - 6 uitdrukkingen 10 Ontbrekend

New Arrivals' mod='ptsblockproducttabs  = Nieuw Binnen' mod='ptsblockproducttabs

 

Maar het lijkt er op dat deze tekst de kop van het blok is en dat dit niet in de vertalingen zit.

Edited by ray52 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Soms staat het op meer plekken, dus als je dan denkt dat je hem vertaald hebt staat er verderop nog 1 die je moet vertalen. Ik zoek meestal met control f de tekst op, en kijk soms alle vertalingen na, dus frontoffice, module en veldnaam. Ik denk dat er ergens verborgen nog een onvertaald stukje new arrivals staat

 

Je zou ook de themaleverancier even kunnen mailen. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een vertaling ook op een hele andere plek moest doorvoeren.

Edited by Curious (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...