Jump to content

Automatisch voucher versturen


rick1976

Recommended Posts

Ik wil graag mijn klanten na hun bestelling een voucher sturen met een code waarmee ze hun volgende bestelling met korting kunnen plaatsen.

Is er een makkelijkere manier dan per klant een code aanmaken en deze zelf mailen? Zou heel fijn zijn als dit automatisch zou gaan.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan heel makkelijk. Ik doe het op de volgende manier:

 

Je maakt een voucher aan die 1 maal geldig(of zo vaak je wil). De code neem je over en plaats je in de bevestigingsmail van betaling die gestuurd wordt door het systeem. Zodra de betaling is geaccepteerd krijgt de klant deze code netjes per mail toegestuurd. Makkelijk, en zonder moeilijk gedoe. 

Ik werk hier nu 6 maanden mee en het is 1 x voorgekomen dat iemand de code 2x wilde gebruiken.

 

Nadeel hieraan is dat klanten die herhaalbestellingen doen weer dezelfde code krijgen en dan een foutmelding krijgen als ze hem voor de 2e keer willen gebruiken. Ik heb dat nu opgevangen door per klant 5 vouchers klaar te zetten in het systeem.

 

Natuurlijk zijn er ook allerlei modules die dit regelen, maar dit kan zelf makkelijk gedaan worden zonder een module.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...