Jump to content

Shipping kosten blijven berekend worden per item.


Recommended Posts

Ja lijkt me ook, je kan op twee plaatsen je verzendkosten invoeren. Bij een product (item verzending) en bij vervoerders. Doe je beide dan wordt het allemaal bij elkaar opgetelt en krijg je het zelfs dubbel.

Wil je 1x verzendkosten in rekening brengen dan niet bij het product invoeren maar bij de vervoerder. Daar kun je ook invoeren dat het per gewicht hoger moet zijn. Of boven een bepaald bedrag juist gratis.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alles eens goed nagekeken en volgens mij ligt het aan de volgende situatie.
We hebben 2 produktlijnen en 1 daarvan kan alleen via DHL verstuurd worden dit zijn speciale pakketten. Bij dit produkt staat vervolgens ook alleen DHL als verzend optie.
Het andere produkt heeft een andere koerier.

Als we nu beide produkten in de winkelmand plaatsen krijgen we vervolgens dus 2 verschillende koeriers toegevoegd.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik het maken dat zodra iemand een van deze speciale produkten besteld dan automatisch alleen maar DHL gekozen kan worden?

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Werkt dat nu dan niet zo?

De klant kan nu ook de andere vervoerder kiezen, terwijl je bij één product op een specifieke vervoerder hebt gezet.

 

Ingesteld bij het product:

Product 01: alleen vervoerder A

Product 02: vervoerder A en B

 

Als dan bij het afrekenen de vervoerder B wordt gekozen krijgt de klant toch een melding dat die vervoerder niet gekozen kan worden ivm. de inhoud van de winkelwagen..

Ik ben wel met je eens dat het mooier zou zijn dat de klant dan gewoon niet de vervoerder B kan kiezen.

 

Wat het gebeurt met de instelling:

Product 01: alleen vervoerder A

Product 02: alleen vervoerder B

 

Heb ik geen idee...

Edited by Duikert (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zoals je het als laatst beschrijft dan krijg je dus dat beide koeriers worden berekend.

Wat wij willen is inderdaad dat als de klant het speciale produkt in de winkelmand toevoegd het system automatisch kiest voor alleen DHL.

Is hier wellicht een geavanceerde shipping module voor?

Link to comment
Share on other sites

Da's raar, want volgens mij zou de klant bij de laatste instelling de bestelling niet moeten kunnen plaatsen. De klant zou telkens de melding moeten krijgen dat die vervoerder niet gekozen kan worden i.v.m. de winkelwageninhoud.

En dan bedoel ik dat beide producten dan in de winkelwagen aanwezig zijn.

 

Dan zou bij de eerste optie vervoerder A wel moeten kunnen en B niet

En bij de tweede optie kan volgens mij de bestelling niet worden afgerond.

Edited by Duikert (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...