Jump to content

Recommended Posts

Hallo community,


 


Ik ben begonnen met het opzetten van een webshop. Het was even uitzoeken hoe alles werkt, maar dat gaat verder prima. Maar ik heb wel een probleem telkens als ik een CSV upload geeft prestashop een foutmelding. Ik ben nu al in totaal 20 uur aan het zoeken naar het antwoord.


 


Product X kan niet opgeslagen worden. Als ik de demo content Csv upload gaat het wel goed. 


Na het bewerken van het bestand gaat het fout. Misschien doe ik wat verkeerd met het opslaan van het bestand? Ik heb al geprobeerd met een bestand vanuit Excel en vanuit libre office.


 


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


 


Groet,


B


Link to comment
Share on other sites

Beste B,

 

Probeer je aangepaste bestand eens te openen met een tekst editor zoals bijvoorbeeld kladblok. Ga even na of je kolommen gescheiden zijn met het teken dat je ook gebruikt bij de import. Bijvoorbeeld een ; of een , 

 

Daar zit vaak het probleem.

 

Ik hoop dat je met deze informatie er uit komt!

Link to comment
Share on other sites

Beste B,

 

Probeer je aangepaste bestand eens te openen met een tekst editor zoals bijvoorbeeld kladblok. Ga even na of je kolommen gescheiden zijn met het teken dat je ook gebruikt bij de import. Bijvoorbeeld een ; of een , 

 

Daar zit vaak het probleem.

 

Ik hoop dat je met deze informatie er uit komt!

 

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb hier al naar gekeken, maar volgens mij klopt dit wel.

 

Ik heb hieronder het tijdelijk opgeslagen als txt, omdat ik geen csv mag uploaden.

nieuwe-import-kladblok.txt

Link to comment
Share on other sites

Even wat vragen voor meer informatie:

 

Probeer je de bestaande producten te overschrijven?

 

Heb je de kolommen van je bestand correct gelinkt aan de kolommen in PrestaShop?

 

Kan je een screenshot plaatsen van de instellingen die je gebruikt bij de import?

 

Deze producten staan er al in maar die geven geen foutmelding met importeren van het demo bestand.

 

De kolommen heb ik goed gelinkt. Ik heb namelijk het voorbeeld bestand gebruikt. 

post-1326142-0-26546500-1476794165_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste 123 zover ik kan zien is de opbouw van de file goed. Echter

 

Je EAN kolom wordt als getal weergegeven. Dit moet een 13 cijferig woord (text) zijn, niet een getal. Nu staat er:

 

EAN13

1,23457E+12

 

Dit moet zijn een woord met 13 getalen. 

Link to comment
Share on other sites

Beste 123 zover ik kan zien is de opbouw van de file goed. Echter

 

Je EAN kolom wordt als getal weergegeven. Dit moet een 13 cijferig woord (text) zijn, niet een getal. Nu staat er:

 

EAN13

1,23457E+12

 

Dit moet zijn een woord met 13 getalen. 

 

Dit is het artikelnummer? 

Bijvoorbeeld: BED1345807563     ??

 

Edit: Ik heb het er zo ingezet, maar nog steeds de foutmelding kan niet opgeslagen worden. 

Edited by 123Prestashop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

Hallo 123,

 

Nee het is niet het artikelnummer, maar de EAN13 codering van het artikel. Zie hiervoor https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_artikelnummering. Mogelijk heb je die niet of niet van het artikel, dan kun je de kolom het beste leeg laten. in de Kolom reference kun je het artikelnummer kwijt.

 

EAN13 1234567890123

 

 

Bedankt voor het antwoord :)

Ik heb het nu leeg gelaten. Maar krijg nog steeds de foutmelding kan niet opgeslagen worden. Ik heb nu geen idee wat ik hier aan moet doen. 

Link to comment
Share on other sites

Ja we komen al verder. De datum notatie is blijkbaar niet wat de database verwacht als input. 

 

Specifiek de kolom product available date...

 

Probeer daar een 01-01-2013 van te maken? of wellicht even leeg te laten.

 

Ik heb het leeg gelaten en ook eens getest met 01-01-2013 getest, maar ik krijg nog steeds foutmeldingen. Heet u nog een idee hoe ik dat kan oplossen?

 

Ik wil u graag bedanken dat uw tijd in mijn probleem zet.

post-1326142-0-06513200-1477033642_thumb.jpg

Edited by 123Prestashop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...