Jump to content

van PrestaShop™ 1.4.7.0 naar PrestaShop v1.6.1.7


Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn webshop draait op PrestaShop™ 1.4.7.0, ik zie echter dat alle modules die ontwikkeld worden, en welke ik zou willen gebruiken, worden gemaakt voor versie 1,6.x

Nu is mijn vraag, kan ik vanuit PrestaShop™ 1.4.7.0 gelijk naar PrestaShop v1.6.1.7?

Hoe doe ik dat?

Is dit zonder het gevaar dat mijn webshop in zijn geheel niet meer werkt?

Hopelijk heeft iemand het antwoord.

b.v.d.

 

 

Link to comment
Share on other sites

De kans is natuurlijk wel aanwezig dat je modules in je webshop en zelfs een thema hebt die niet voor 1.6.1.7 zijn ontwikkeld. Als die wel allemaal zijn bijgewerkt of kunnen bijgewerkt worden is het gewoon mogelijk. Als dat niet geval is zou ik toch een checklist maken met modules en thema(s) die bijgewerkt moeten worden.

 

Altijd een backup maken van je huidige shop zodat je altijd terug kan op het moment dat het teveel problemen geeft!

 

Daarbij neem ook de tijd hiervoor en bereid je dus goed voor.

 

Via de upgrade module kan de upgrade uitgevoerd worden, maar let er wel op dat je aan alle voorwaarden hebt voldaan. De upgrademodule geeft een checklist die je eerst moet afwerken alvorens te upgraden. Ik zou overigens sowieso de upgrade uitvoeren omdat de versie die je nu draait erg verouderd is.

 

Een volledige backup kan je bij je webhosting doen, en tijdens het upgraden doet Prestashop zelf ook een backup, dan heb je er twee voor alle zekerheid.

 

Veel succes!

 

Upgraden doe je met deze module: http://addons.prestashop.com/en/5496-1-click-upgrade-autoupgrade.html

Edited by baarssen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

heb je de cache ook al geleegd? Zowel in je browser als in het backend menu onder geavanceerde instellingen>prestaties

 

Zie: http://prntscr.com/cvekwo

 

Kan ook met het thema te maken hebben als je bv niet het standaard thema gebruikt. Je zou het standaard thema dan kunnen activeren. Wat bij wisseling van thema ook moet gebeuren is het hergenereren van de foto's: Bij instellingen>afbeeldingen Zie ook: http://prntscr.com/cvem07

 

Probeer eerst even het eerste. Hierna wel weer je instellingen terugzetten anders loopt alles heel traag: http://prntscr.com/cvenc7

Edited by baarssen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

na het hergenereren van de img. 127 fouten

1.Oorspronkelijke beeld ontbreekt of leeg (/public/sites/www.glimmertjes.nl/img/p/5/1/51.jpg) voor product-id 11

loop dan door tot

127.Oorspronkelijke beeld ontbreekt of leeg (/public/sites/www.glimmertjes.nl/img/p/2/6/9/269.jpg) voor product-id 102

alle afbeeldingen staan in img/p

moet ik nu alle mappen aan gaan maken en de img erin zetten?

hoop het eigenlijk niet......

Link to comment
Share on other sites

Alle 127 producten handmatig in de mappen geplaats en jawel, alle producten hebben weer een of meerdere afbeeldingen.

Alleen bij bekeken producten en best verkochte producten blijven vraagtekens staan.

Wie kan me hier mee helpen.....

Link to comment
Share on other sites

Dit heb ik allemaal gedaan, kreeg toen de 127 fout melding aangaande de afbeeldingen.

Ik heb toen handmatig alle afbeeldingen in de juiste mappen gezet.

De artikelen hebben nu weer afbeeldingen, alleen bij bekeken producten en best verkochte producten blijven vraagtekens staan.

Nu heb ik al gezien dat bij bekeken producten  medium_default.jpg achter de afbeelding moet staat terwijl er alleen medium.jpg staat.

Zo ook bij de best verkocht producten small_default.jpg achter de afbeelding moet staat terwijl er alleen small.jpg staat.

Moet ik dit nu ook allemaal handmatig wijzigen??

Link to comment
Share on other sites

Deoorbel,

 

De lijst met foutmeldingen heb ik niet meer, daar ik ze met de hand heb gecorrigeerd.

De lijst liep van:

1.Oorspronkelijke beeld ontbreekt of leeg (/public/sites/www.glimmertjes.nl/img/p/5/1/51.jpg) voor product-id 11

door tot

127.Oorspronkelijke beeld ontbreekt of leeg (/public/sites/www.glimmertjes.nl/img/p/2/6/9/269.jpg) voor product-id 102

alle afbeeldingen staan in img/p

Ik heb gekeken of ik de _small en/of _medium kon regenereren, maar volgens mij gaat dit niet.

Als ik achter de afbeelding met small _default zet, in ws ftp werkt de afbeelding wel, alleen lijkt het me sterk dat ik dat bij elke afbeelding handmatig zou moeten doen.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Deoorbel,

 

Met jou uitleg, hoe e.e.a. geregenereerd zou moeten worden, en met de rechtermuisknop op de vraagtekens ben ik eruit gekomen.

Alleen zoals in mijn andere topic de naam/vertaling van Best sales wil nog niet.

Hij maakt er nu 2 regels van zodat de gehele blok raar gaat doen.

maar i.i.g. hartelijk dank voor deze oplossing.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...