Jump to content

Hur får jag rätt betalningsalternativ?


Recommended Posts

Jag har nu försökt i några timmar med att få in betalningsalternativ på min shop.

DET ÄR HELT J---A F---ING OMÖJLIGT!!!  (förlåt fula ord, men jag blir totalt frustrerad över denna sida som är bland det krångligaste jag har gett mej in på, Jag har betalt 16.000 för en sida som inte ens kan ta betalt. Massor med funktioner som inte fungerar ännu och jag har räknat ut att det kommer att ta minst 25-35timmar till innan den är klart för att öppnas... och den tiden finns inte!!!)

 

Jag vill ha alternativen:

-Skicka egen faktura på 30 dagar till kunden

-Förskottsbetalning genom egen faktura

-Förskottsbetalning med kort genom shoppen via vår bank

 

Vill inte använda fakturan som shoppen kan skicka ut, fakturorna ska gå genom vårt bokföringsprogram (kan ju inte ha 2 fakturaprogram att hålla reda på, och kunderna blir fundersamma om det kommer två fakturor med olika utseénden och olika fakturanr på) och jag vill absolut inte använda klarna då det starkt är förknippat med avbetalning och skyhöga räntor.

Betalning via kort ska gå genom vår bank direkt, ingen mellanhand som tar % eller kostar pengar.

 

 

HJÄLP!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har för mig att man gick in ordrar/statusar i menyn till vänster.

 

Där tror jag man kan avaktivera faktura.

 

Har du kommit på nån bra lösning på nåt sätt att hantera betalningar så är jag tacksam för tips.

 

Idag skickar jag mina fakturor på mail från bokföringsprogrammet och vill fortsätta med det även sen när jag öppnat shoppen. 

Tänker köra fakturabetalning, direktbetalning och swish för att slippa klarna och liknande lösningar.

Inte riktigt på det klara än bara hur upplägget ska se ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...