Jump to content

Import adressen


Recommended Posts

Hallo,

 

Bij de import van Klanten liep alles goed nadat ik het csv-bestand geschoond had.

Bij de import van adressen wil niets lopen. De foutmeldingen zijn niet bepaald duidelijk, op een enkele na maar bij 2800 fouten ga ik die niet allemaal lezen.

 

Welk veld koppelt de klant aan de adressen, is dat ID of Klantneummer of.....?

 

Per klant hab ik maar 1 adres.

 

Ik ben dankbaar voor iedere hint om dit voor elkaar te krijjgen

 

Met vriendelijke groet,

Jan

Edited by janvl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zonder ID gaat niet, mag niet "null" zijn en met Klantnummer als ID ook 2886 fouten in 3000 adressen,

ziet er naar uit dat dat niet werkt.

 

Dan moeten de klanten die adressen bij de volgende bestelling maar weer nieuw invoeren.

 

M.vr.gr.

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hallo Jan,

 

Het id kan gevuld worden met een oplopend uniek getal. (kijk even wat het hoogste ID in je lijst met adressen <Klanten>adressen> sorteren op id, is en ga dan daar van uit, Is het hoogste nummer 200 dan nummer je vanaf 201, 202, 203 etc). De klant ID mag leeg zijn en het e-mail adres wordt gebruikt om het adres aan de klant te koppelen

Link to comment
Share on other sites

Wie zoekt die vindt.

 

Op basis van de aantallen kreeg ik het vermoeden dat er iets niet in orde was met het te importeren klantnummer.

Presta accepteert daar geen letters, dus K001234 kun je niet importeren.

 

Die gehele kolom heb ik verschoven in "other" zodat de verbinding met het oude klantnummer nog te vinden is,

de kolom klantnummer leeg gelaten, van de 4000 oorspronkelijke  zijn er ongeveer 2500 met adres over

(1000 datasets zelf verwijderd, inkompleet/spam/rotzooi), 2500 is acceptabel.

 

MfG

Jan

Edited by janvl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...