Jump to content

Fejl ved modtagelse af PayPal betaling fra udenland


Recommended Posts

Jeg har enablet DKK, EUR, SEK og NOK i min shop. Når kunden bestiller med DKK går alt glat. Vælger kunden derimod at betale i fx EUR går noget galt. Jeg modtager pengene på min PayPal konto men shoppen sender en fejlmeddelse til kunden og ordren får ligeledes en betalingsfejl "Status: Payment Error".

På ordren kan jeg se følgende besked "Price paid on paypal is not the same that on Prestashop"

I boksen Payment på ordren står der "No payment method are available"

 

Der er jo åbenlyst et eller andet jeg mangler at krydse af så en Payment Method er tilgængelig  - men hvad. Er der nogen der har et råd??

 

 Hilsen Martin

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det lyder til at kunne være uoverensstemmelse mellem valutakurser i shoppen og indstillinger i PayPal. Jeg er ikke tilhænger af PayPal og derfor ikke 100-meter mester i indstillingerne, men måske kan du lægge nogle skærmdumps af dine valutaindstillinger i shoppen og dine indstillinger hos PayPal?

Link to comment
Share on other sites

Tak for at du tager dig tid til at kikke på mit problem.

 

Jeg har sat fire udklip på. Det første viser Payment Method inde på en af de ordre, der går i fejl. Som det ses er der ikke tilknyttet nogen metode.

Næste er currencies og endeligt to fra currency restrictions. Den sidste af de to viser lande som er aktive. For alle aktive gælder at de har et hak i begge kolonner.

Hilsen Martin

 

post-1196024-0-05151300-1472743705_thumb.jpg

post-1196024-0-60084300-1472743705_thumb.jpg

post-1196024-0-12497100-1472743706_thumb.jpg

post-1196024-0-62957100-1472743706_thumb.jpg

Edited by [email protected] (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...