mIkEtreE Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Jag skulle vilja ta bort Frakt från varukorgen dvs så det inte står Frakt 0.00. Jag har tagit bort frakt från "checkout"-steget så det blir aldrig någon frakt. Jag antar att det är en template-grej. Jag använder standard template.Sen säkert ytterligare en template-grej. Jag skulle vilja få med "ID" när jag listar produkterna. ID är i vårt fall detsamma som artikelnr och det är väldigt viktigt att det syns.Tack snälla på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIkEtreE Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Finns ingen lösning på detta då? Främst är jag intresserad av att få med artikelnr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Har inte testat själv, men försök med:I modules/blockcart.tpl:ta bort:{l s='Shipping' mod='blockcart'}{$shipping_cost}I modules/blockcart-json.tlp:ta bort:'shippingCost': '{$shipping_cost|html_entity_decode:2:'UTF-8'}', Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIkEtreE Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Funkar kanon vad jag kan se än så länge.Vet du hur jag löser det andra, dvs att få med artikelnr varje gång en produkt visas? Är det att föredra att använda ID till artikelnr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeknikLasse Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Funkar kanon vad jag kan se än så länge. Vet du hur jag löser det andra, dvs att få med artikelnr varje gång en produkt visas? Är det att föredra att använda ID till artikelnr? Hej, kan man ha artikelnummer!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxa Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Ja, ID är till för artikelnummer, går ju att lägga på kombinationsnivå och du får då ett korrekt id(artikelnummer) för varje beställd artikel med sin specifika konfiguration hela vägen genom orderprocessen och vidare för arkivering. Under översättningar > products > Reference: kan du ju helt enkelt döpa det till artikelnummer istället för referens om det känns bättre så Att få upp det i själva listningen går ju men du får ju endast "huvudartikelns" artikelnummer. Bör rimligen bara vara att trycka in koden för produktid på lämpligt ställe i product-list.php . Aldrig testat, men släng in den där det passar i din template så borde det visa produktens huvudnummer. <p id="product_reference" {if isset($groups) OR !$product->reference}style="display:none;"{/if}><label for="product_reference">{l s='Reference :'} </label><span class="editable">{$product->reference|escape:'htmlall':'UTF-8'}</span></p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts