Jump to content

Forskellige Spørgsmål.


Søren C

Recommended Posts

Hej Folkens.

Jeg er lige startet på prestashop og er indtil videre rigtig glad for det. Dog har jeg nogle forskellige spørgsmål.


1:

Hvordan får man fjernet den mulighed, for at folk kan få gratis forsendelse?.



2:
Nede i bunden af shoppen er den linje, hvor følgende står :

* Tilbud
* Nye varer
* Mest solgte
* Kontakt os
* Powered by PrestaShop™

Hvordan får man fjernet nogle af de ting, som står dernede i den linje?



3:
Angående Paypal betaling. Hvad er bedst at bruge?.

PayPal v1.6 eller PayPalAPI v1.0 ? Og hvad er eventuelt forskellen på de 2.



4:
Jeg ville gerne have et link i den boks hvor man kan lave CMS sider, som henviser til Kontakt Os, men det er tilsyneladende ikke helt så nemt. Nogen ideer til det?.



5:
Hvordan får man fjernet muligheden for at folk kan printe en vare ud?. Altså f.eks fjernet det link, der står under billederne "print"



6:
Er der nogen mulighed, for at fjerne antallet af varer på lager? Det der står ud for tilgængelighed på en vare?.




Det var vist hvad jeg havde pt. :D
Håber der er nogen, som lige kan give mig et spark i den rigtige retning. :D
Link to comment
Share on other sites

# Du skal vælge enten at beregne forsendelse baseret på vægt eller på pris. Så sætter du vægtintervaller eller prisintervaller op, så forsendelsen kan blive beregnet for de forskellige zoner. En typisk zoneopdeling kunne være Danmark, Europa og øvrige.
# Hvis du kigger på kildeteksten (view source) kan du se, at det er modulet blockvariouslinks, der bruges i bunden. Nogle links er hårdtkodet i blockvariouslinks.tpl mens andre stammer fra CMS (BO->tools->CMS).
# Jeg bruger "PayPalAPI", men "PayPal" burde også virke fint. PayPalAPI giver mulighed for express checkout (jeg bruger det dog ikke). Læs mere om forskellene i denne tråd.
# Du skal ind i modullisten og finde blockinfos (Info blok). Klik så på konfigurer og vælg de emner du vil have med. Du kan tilføje emner under BO->tools->CMS.
# Du kan ikke forhindre folk i at printe en vare ud, men du kan fjerne linken fra product.tpl (i themes/prestashop, hvis du kører med standard-theme).
# Du skal ind under BO->preferences->products.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar. :)

2 :I den blockvariouslinks, som bruges i bunden. Kan man på en eller anden måde fjerne nogle af dem? Måske ved at ændre lidt i koden?. Eller måske bare helt fjerne den "block"?.

Er det muligt at få Kontakt Os op i venstre side, der under Information?.

3: Angående PayPal, så har jeg ikke rigtig brug for express checkout. Så "PayPal" er fint nok. :)

4: Men hvordan får man indsat et decideret link sådan at hvis mine kunder klikker på Kontakt Os, i venstre side. Så går de direkte til den kontakt formular?. Det skal jo være noget kodeværk, ik?.

Derudover, så tror jeg at jeg har lavet et eller andet. For lige pludselig her i går, så forsvandt min kategori boks, efter at jeg havde leget med noget inden under BO -> preferences -> products. Og lige meget hvad, så har jeg ikke kunne få den frem igen. :/

En ting jeg mangler i Prestashop, er en mulighed for at se hvad der sidst er blevet ændret i en eller anden form for log. Så man kan gå tilbage og se hvad man gjorde, hvis der sker noget, som ikke burde være sket.

Link to comment
Share on other sites

Ad 2: Ja, man kan fjerne nogle af dem. Du må nok være mere specifik eller selv prøve at eksperimentere.
Ad 4: I venstre side... Hvilken blok (kig med view source i din browser)? Det skal blot være en link til contact-form.php.

Du kan finde din kategoriblok under BO->modules->positions, hvis den er blevet væk. Prøv evt. flyttefunktionen.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

2: Jamen der er nogle af de links, som jeg ikke har brug for.
Såsom Nye Varer, Tilbud, Mest Solgte og Kontakt Os.

4: Den boks, der hedder Information. Ved godt at det bare skal være et link. Men man kan jo ikke bare indsætte et link i den box uden videre?.


Ja det burde jeg have tænkt over her i går. Blev så arrig, at jeg slettede lortet og startede forfra. Og nu kæmper jeg så lige med at få TDC til at lette deres røv, så jeg kan få forbindelse til min hosting udbyder og diverse andre sider igen.

Link to comment
Share on other sites

Ad 2: Som jeg skrev til dig, står nogle links i blockvariouslinks.tpl.
Ad 4: Du kan rette det i modules/blockinfos/blockinfos.tpl. Før </ul> skriver du:

{l s='Contact us' mod='blockinfos'}



Oversættelse til dansk (og andre sprog) sker via BO->tools->translations.

Jeg kan anbefale dig at installere f.eks. XAMPP på din lokale maskine, så du bedre kan eksperimentere.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...