Jump to content

privat- contra firmaadresse


elund

Recommended Posts

Med en Post Danmark kundeaftale er det billigere at sende til firma adresser end til private adresser.

Hvordan får man smartest PrestaShop til at tage hensyn til dette?

Ved at oprette to forskellige fragtmænd (carrier) - f.eks. Post Danmark Privat og Post Danmark Firma?

Link to comment
Share on other sites

Vi har både mulighed for transport med brev og pakke og det er den måde vi håndtere det på. Problemet er i dit tilfælde vel bare at kunderne så kan vælge firma pakken selvom de er private?! Så kan du måske på en eller anden måde låse det fast ved at binde en "zone" til et land du kalder "Danmark (Firma'er)".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Så kan du måske på en eller anden måde låse det fast ved at binde en "zone" til et land du kalder "Danmark (Firma'er)".


Det virker ikke som den rigtig løsning...

Det skal virke sådan at kunden kan vælge om pakken skal sendes til en privat- eller firmaadresse.
Firmaadressen kan jo være ens arbejdsplads.

Derfor ser jeg stadig oprettelse af 2 fragtmænd (carrier) som en bedre løsning.

Er der virkelig ingen danske PrestaShop brugere der skelner imellem private- og firmaadresser?

For pakker over 20 kg vil man tillige skulle vælge imellem med eller uden omdeling.
Med omdeling koster nemlig 110 DKK ekstra. Dvs. at jeg får brug for at oprette en endnu fragtmand?
Link to comment
Share on other sites

Hvad er muligheden for at skelne mellem firma og privat adresse når du skal sende pakken? (altså kontrol af det)


Der er ikke andre muligheder - hvis man altså er i tvivl - end at slå op i Krak,
men jeg tror nu ikke at mange opgiver forkerte oplysninger, så det ser jeg ikke som noget problem.

Det eneste jeg er interesseret i, er, at valg af forsendelse virker logisk og intuitivt i betalingsprocessen.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...