Jump to content

Paypal modul virker ikke


coverlovers

Recommended Posts

Hej 

Jeg har problemer med mit Paypal modul, jeg ikke kan få til at virke. Når jeg prøver at konfigurere moduelt med mine Paypal API credentials, melder den følgende fejl:

Fejl!

You need to complete the PayPal identification Information in step 3 otherwise you won't be able to accept payment.

 

Derudover melder den følgende fejl, når folk prøver at bestille på min shop:

 

PayPal response:

TIMESTAMP -> 2016-06-03T21:41:25Z

L_ERRORCODE0 -> 10002

L_SHORTMESSAGE0 -> Authentication/Authorization Failed

L_LONGMESSAGE0 -> You do not have permissions to make this API call

L_SEVERITYCODE0 -> Error

 

Er der nogen der har oplevet det samme, og fundet en løsning på problemet? :-)

 

Med venlig hilsen

Anders

Link to comment
Share on other sites

Ok. Tak for vejledningen

 

Jeg kan ikke finde et match på ovenstående problem, så tænker at spørgsmålet stadig er relevant.

 

Jeg har Prestashop version 1.6.1.3 og kører med standard tema. Min webshop findes på www.gklsmykker.dk - og problemet er altså, at mine kunder ikke kan få lov at betale, fordi der er noget galt med paypal modulet. Ligesom coverlovers får jeg også følgende besked, når jeg prøver at konfigurere paypalmodulet: 

 

"You need to complete the PayPal identification Information in step 3 otherwise you won't be able to accept payment."

 

Jeg har forsøgt at slette modulet og installere det igen, men det har ikke hjulpet. Nu husker modulet ingenting af mine ændringer, så den er helt gal. Hvis flere informationer er nødvendige, så sig endelig til. Det her er slevsagt et ret alvorligt problem. Håber der findes hjælp derude. På forhånd tak!

 

Mvh

Grete Lauridsen

Link to comment
Share on other sites

Den fejl du får siger jo, at du ikke er færdig med at konfigurere din løsning. Det kan vi ikke hjælpe med.

 

Så der skal du/I lede.

 

Grunden til, at jeg bad om flere oplysninger er, at næsten alle nye i forum stiller spørgsmål uden at give os nogen som helst oplysninger - og det spilder alles tid, når man skal spørge til helt basale oplysninger.

 

Fejlmeddelelsen er manglende konfiguration af Paypal og har som sådan ikke noget med Prestashop at gøre; You need to complete the PayPal identification Information in step 3 otherwise you won't be able to accept payment

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

 

Tak for svaret. Det giver selvfølgelig god mening, at efterlyse så mange detaljer som muligt, så man kan målrette hjælpen.

 

Det pudsige ved mit problem er, at det HAR virket! Jeg har opdateret modulet for nyligt, og formoder at problemet er opstået her, selvom jeg ikke er 100% sikker. Når mistanken falder på, at det er modulet, der ikke virker, er det fordi der slet ikke bliver gemt nogen af de ændringer, jeg foretager mig. Hvis jeg blot har tastet noget forkert i konfigurationen, så bør ændringerne vel gemmes uanset hvad. Det er jo i hvert fald ikke let at sætte det korrekt op, når man ikke kan gemme ændringerne. - Jeg har udfyldt alle de felter, der skal udfyldes og copy/pastet oplysningerne fra PayPal ind ca. 20 gange. Så jeg ved ikke, hvad jeg ellers kan gøre.

 

HVIS jeg har ret i min antagelse om, at det er PayPal-modulet i Prestashop, der ikke fungerer korrekt, hvor skal jeg så rette min henvendelse? PayPal eller Prestashop?

 

Mvh

Grete

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg kommet så langt som til at have fået dette svar fra PayPal:

 

"Basically, this issue is about Prestashop and the PayPal module (let me clarify, that was not developed by PayPal but just approved as official).
Because it doesn't save the settings, it looks like your server doesn't support cURL:

http://stackoverflow.com/questions/36864486/prestashop-paypal-module-wont-save-settings

I would suggest to contact your developer or Prestashop technical support."

 

Desværre er der ikke meget at hente i tråden på stacoverflow, men jeg har sendt svaret videre til udviklerne af modulet. Håber det giver et hurtigt afkast. 

 

Er der nogen, der kort vil forklare hvad det betyder? (ikke en oversættelse fra engelsk til dansk, men hvad er cURL? Og hvor ligger fejlen? Er det en fejl, der ligger hos mig selv, eller ligger den hos udviklerne?) -giv meget gerne et svar, så jeg kan komme videre. Det er ret skidt, at have en webshop, der ikke kan tage imod betalinger!!

Edited by gklsmykker (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

PHP har en mængde cURL-funktioner, der bruges til HTTP GET, POST etc. Det lyder ikke sandsynligt, at din server ikke understøtter cURL.

 

Prøv at geninstallere PayPal-modulet og kør identifikationen igennem en gang til.

 

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

 

Tak for svaret. Det gør desværre ingen forskel, hverken at afinstallere eller slette modulet og installere det igen :-( Modulet vil stadig ikke gemme oplysningerne.

 

Mht. cURL'en er det både godt og skidt. Det er indtil videre mit eneste spor. Har du et tip til hvordan jeg finder ud af, om serveren understøtter cURL? - Og hvilken server er der egentlig tale om? - Undskyld at jeg spørger lidt dumt, men jeg er på bar bund.

 

Mvh

Grete

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, jeg blander mig :-) Tænker lige, at det kunne være en mulighed at installere PayPal modulet i en lidt ældre version end den du har opgraderet til. Det vil i hvert fald være en måde at teste om det nye modul er skyld i, at det ikke længere virker i din shop (når nu du skriver, at det har virket tidligere).

Link to comment
Share on other sites

Grete kører på den cloud-baserede løsning, så hun kan ikke selv vælge, hvilken version af PayPal-modulet hun vil køre med. Jeg har anbefalet hende, at hun skifter væk fra den cloud-baserede løsning.

 

 

/Kjeld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld (og jer andre)

 

Først og fremmest: NU VIRKER DET!!!  :D  :D  :D

 

Vi har fulgt dit råd og er startet helt forfra med at installere Prestashop på vores egen hjemmeside. Og så virker alt, som det skal. Jeg fandt desværre ingen løsning på, at flytte min cloud-baserede database over på min hjemmeside på en måde så både front office og back office virkede. Men til gengæld kan jeg nu få rettet op på de ting, der måske ikke blev gjort helt hensigtsmæssigt fra starten. Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget  :)

 

Så rådet må være at man skal installere Prestashop i stedet for at køre på den cloud baserede løsning. - Og det er bedst at gøre helt fra starten!

 

Men tak for hjælpen til jer, der har givet jeres besyv med. Dejligt at hjælpen findes derude!

 

Mvh

Grete

 

PS. Hvordan markerer jeg problemet som løst? - Kan ikke umiddelbart finde en måde. Er det fordi jeg ikke har oprettet tråden?

Link to comment
Share on other sites

Tak for påmindelsen

 

Men som jeg skrev i ovenstående indlæg, så ved jeg desværre ikke hvordan man gør

Hej Grete

 

Undskyld, det er mig der sover. Nej, du kan ikke rette indlægget til løst, da du ikke har startet tråden. Og da "coverlovers", der startede tråden, ikke har meldt tilbage - ved vi jo faktisk heller ikke, om problemet er løst for ham.

 

Så vi lader den være - og så var det jo godt, at du fik løst dit problem :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har haft samme fejl:
You need to complete the PayPal identification Information in step 3 otherwise you won't be able to accept payment.

Derudover meldte den følgende fejl, når man prøvede at bestille på min shop:

PayPal response:

TIMESTAMP -> 2016-06-03T21:41:25Z

L_ERRORCODE0 -> 10002

L_SHORTMESSAGE0 -> Authentication/Authorization Failed

L_LONGMESSAGE0 -> You do not have permissions to make this API call

L_SEVERITYCODE0 -> Error
 
min shop ligger på one.com som shop117.dk  (Prestashop 1.6.1.6)
jeg hentede den gamle version 3.7.2 og kunne herefter gemme config med succes..
 
MEN.. det virker stadig ikke.. nu siger den:

Error occurred:


Please try to contact the merchant:
<b>PayPal response:</b>
->

 

HJÆLP!! min shop er nede uden PayPal betalings modulet. Alt virkede før PayPal update

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

HI, i do have an Prestashop here in Norway, selling to all countries.

 But NO PAYMENT modules are working for United Kingdome!?

- When choosing UK adress, all the 4 payment modules dissapears????

HOW TO SORT IT?

 

Steinar- www.prosim.no

 

og samme svar som her: https://www.prestashop.com/forums/topic/545005-universal-payment-module/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...