Jump to content

Oprette kopi af .dk shop og flytte til anden server og .pl


Kulke1

Recommended Posts

Nogle der kan hjælpe, har lavet en shop på unoeuro på et dk domæne, vi har et firma i polen også, hvor vi så har pl domæne som så ligger hos one.com , hvordan kan jeg flytte/kopier vores .dk domæne til vores .pl domæne?

 

Har prøvet at flytte først db, det kunne man ikke den kunne ikke oploades på one db ..... hjælp!!!!

Edited by Kulke1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

PrestaShop kører ret skidt hos one.com. Men bortset fra det, burde du kunne uploade den backup, du har af databasen. Hvilken fejl ser du?

 

 

/Kjeld

Hej Kjeld,

 

Har nu haft en shop kørende, på one , vores .pl men så hentede jeg en gratis ny shop med baggrund og billeder så kiksede den helt og den var låst, kunne ikke lægge logoer op... når men tilbage til den med db, den skriver _pl ikke kan kontakte _eu (som er den danske sides db) men det skal den ikke, men skal jeg først oploade vores side på one og så db bagefter? Nogle skriver man skal indstallere en frisk prestashop, og så uploade sin side efter, man kan vel bare uploade det man har downloadet fra vores danske til one med ftp og så selvfølgelig ændre url osv. /Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

 

Har nu haft en shop kørende, på one , vores .pl men så hentede jeg en gratis ny shop med baggrund og billeder så kiksede den helt og den var låst, kunne ikke lægge logoer op... når men tilbage til den med db, den skriver _pl ikke kan kontakte _eu (som er den danske sides db) men det skal den ikke, men skal jeg først oploade vores side på one og så db bagefter? Nogle skriver man skal indstallere en frisk prestashop, og så uploade sin side efter, man kan vel bare uploade det man har downloadet fra vores danske til one med ftp og så selvfølgelig ændre url osv. /Michael

 

Det ligger nok lige lidt uden for det, vi normalt tilbyder (gratis) hjælp til her i forum. Der ligger masser af guides på nettet i at flytte en shop fra én host til en anden. Dem skal du følge. Men du flytter til one.com, og så vidt jeg husker, har deres databasestruktur en anden udformning end andre hosts - så der skal nok rettes i den database du vil importere - eller du skal finde et webhotel, der "opfører" sig som de fleste, så du kan importere databasen uden at lave rettelser i den.

 

Du skal ikke installere en ny shop og så importere/installere noget oveni - det går sjældent godt.

 

Hjælp derudover skal du nok finde andre steder (spørg one.com's support f.eks.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...