Jump to content

Recommended Posts

Beste forumlezers,

Ik probeer het volgende me even duidelijk te stellen ivm het uploaden van afbeeldingen.

 

Ik had m'n webshop geüpdatet met nieuwe artikelen, via cvs.

In deze cvs file zijn de afbeeldingslinks eveneens opgenomen.

Deze zijn perfect geconfigureerd.

 

Nu het probleem.

Ik upload de standaard afbeeldingen dewelke ik ontvang van m'n leverancier naar 'n aparte map naar m'n server via 'n FTP programma, ook dit verloopt zoals voorzien.

 

Wat er zich voordoet is het volgende: De afbeeldingen, geleverd door de leverancier, bevatten niet alle afbeeldingen, dus begrijpelijk dat je 'n grijs vraagteken in je shop krijgt.

 

Als ik deze afbeeldingen achteraf upload via het FTP programma op m'n server, zou je veronderstellen dat deze dan wel opgenomen zullen worden, wat helaas niet het geval is.

 

Ik heb daarna de miniatuur product afbeeldingen opnieuw gegenereerd, wat 'n ellende teweeg bracht, een hele poos 'n niet te bereiken webshop tot gevolg, de hele smarty cash opnieuw dienen te verwijderen enz..

 

Dus m'n vraag bij deze, welke werkwijze kan je best toepassen als je achteraf de afbeeldingen toegeleverd krijgt en deze in je server map via 'n FTP programma plaatst?

 

Dien je opnieuw de afbeelding links terug te uploaden via Import cvs file?

Daar ik ervan uitga dat Prestashop z'n eigen afbeeldingsformaten configureerd en blijkbaar geen rekening houdt met de achteraf geplaatste afbeeldingen in de server map.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Beste mdekker,

Deze optie heb ik uiteraard al geprobeerd, maar zonder het nodige resultaat.

Ik heb gewoon 'n cvs aangemaakt met de afbeeldinglinks en product ID en deze opnieuw geupload, nadat ik de ontbrekende afbeeldingen in m'n servermap heb gezet.

Dit is de enige methode die ik aan 't werk heb gekregen.

 

Verder nog 'n vraagje ivm het de thickness box instellingen, ik merk als je over 'n afbeelding gaat, dat er in feite geen uitvergroting plaats heeft, de afbeelding blijft in 't zelfde formaat als de foto.

Misschien dat ik de instellingen dien te vergroten voor de tickness box instellingen?

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...