Jump to content

Product Combination Generator - Memory Issue


adpcbe

Recommended Posts

In m'n webshop verkoop ik broodjes, die toch een +- 5-tal opties moeten hebben, (Salade - Met/Zonder/Extra).. Dit gecombineerd met elkaar levert heel wat combinaties op, echter bij 'genereer deze combinaties', loop ik op een memory issue.. 

Als antwoord van de hosting krijg ik dit:

Wij hebben een en ander gereproduceerd en ervaren hetzelfde als u. De foutmelding is geanalyseerd en de oorzaak van dit probleem is dat Prestashop een resource consuming programma, en helemaal ten aanzien van de handling of atrribute combinations. Er zijn zelfs gevallen bekend dat met 4GB memory hetzelfde probleem ervaren wordt. De manier waarop Prestashop werkt is dat iedere combinatie 1 attribuut nodig heeft van iedere groep (zodat een specifieke prijs / gewicht / voorraad aangewezen kan worden). Dit zorgt dan voor een niet te managen aantal combinaties van nummers en dit veroorzaakt dat het proces het geheugen uitput. Het spijt ons erg, maar helaas is hier vanaf onze kant dan ook niets aan te doen. Onze excuses hiervoor. 

 

Iemand module, tip, hoe we alsnog op onze producten, de opties kunnen aanbieden mits het omzeilen van al die combinaties?

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...