Jump to content

Recommended Posts

Ik ben nieuw op prestashop en zit nog met vele vragen, ik ken me relatief goed uit met WordPress met name child themes, ik heb reeds geleerd dat dit bij prestashop niet gaat en een nieuw thema aanmaak op basis van een ander geinstalleerd thema, mijn eerste vraag is: vraagt dit dan ook om een update volgens het moeder thema of gebeurd dit dan niet?

 

Een tweede vraag is bij WP kan men het thema direct in de editor van WP veranderen, kan dit ook bij PS of dien ik de bestanden lokaal te veranderen en telkens weer via FTP up te loaden?

 

derde en laatste vraag; ik denk te hebben verstaan dat men themas volgend de PS core versie kan gebruiken (compatibiliteit), is het dan niet zoals bij Wordpress dat men telkens de core van PS moet updaten voor zekerheid of bugs, momenteel heb ik enkele websites gemaakt voor klanten in WP (ben juist een nieuwe kleine firma gestart) en bij WP dient er telkens updates te gebeuren, als ik ook dit goed versta is dit bij PS niet het geval

 

Graag enige opheldering

 

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Hallo mdekker, dankje voor je antwoord, het enige wat ik nog niet goed versta is de update van de core van Prestashop, ik verzoek het te verklaren:

 

zoals geschreven is het nieuw voor me en als ik het systeem juist versta is een belangrijk deel van Prestashop "Compatibiliteit" net zoals bij Opencart.

 

Als ik juist ben en ik zoek bv naar een thema ziet men er de compatibiliteit bijstaan zoals bv PrestaShop Compatibility:     1.6.x   PrestaShop Engine:     1.6.1.1. alweer wanneer ik het versta zou dit thema niet functioneren op oudere versies van prestashop of andersom wanneer ik een thema zie dat compatibel is met bv PrestaShop Engine: 1.4.X, zou dit normaal gezien niet werken in PrestaShop Engine:  1.6.X of zie ik dat verkeerd?

 

Dan als laatste wanneer er een update is van Prestashop Core hoe zit het dan met het thema, of zie ik het verkeerd?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nee ik denk dat je me verkeerd hebt verstaan, dat thema was maar een voorbeeld, het gaat erover wanneer ik BV prestashop v 1.5.X heb geinstaleerd en een thema dat daar werkt, wat gebeurt er dan wanneer ik mijn core update betekend het dat het thema niet meer werkt

Link to comment
Share on other sites

Een testomgeving is echt geen probleem, ik kan onbeperkt subdomeinen aanmaken, het is zelfs zo dat er momenteel nog geen Prestashop online staat maar ik heb de vraag gekregen van een vriend van me een shop te maken, voor één bepaalde plugin dien ik naar Prestashop te gaan. zoals reeds gezegd PS is totaaaaal nieuw voor me en ik weet van de nederlandstalige handleiding maar bepaalde antwoorden vind je dus niet in handleidingen.

 

Zelf woon ik in oostenrijk en ben onlangs begonnen met een klein internetbedrijf waar ik websites maak voor kleine bedrijfjes, ik heb hier momenteel al drie sites ontwikkeld met het shopsysteem Woocommerce wat volstaat voor deze bedrijfjes, het is zo dat twee vroegen voor geen verzend en bestelsysteem wat inhoud dat het werkt als een kataloog, met woocommerce heb ik daar geen problemen mee vele functies uit te schakelen, zoals winkelwagen, kassa e.d.

 

tenslotte is Wordpress met de updates naar mijn mening niet zo gevaarlijk als er core updates zijn, de themas blijven werken ook met de plugins zijn er zo goed als geen problemen, op 8 jaar heb ik nog maar éénmaal een probleem gehad na een update met één plugin, maar met PS is het een beetje anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...