Jump to content

Forsendelse Indstilinger


Recommended Posts

Hej i stuen :)

 

Jeg har et problem med min webshop (version 1.6.1.1).

 

Jeg har hidtil kørt med Post Danmark som eneste forsendelsesfirma - uden problemer. Men da jeg gerne vil tilbyde mine kunder at få leveret lidt billigere, har jeg nu også oprettet GLS. Begge med mulighed for "uden omdeling" og "med omdeling".

 

Under Forsendelse > Indstillinger prøver jeg nu at vælge "Bedste pris" under Default carrier. Men hver gang jeg prøver, får jeg blot en fejlmeddelse (Se vedhæftede fra Microsoft Edge). I Firefox får jeg en blank side.

 

What to do?? :mellow:

 

Lidt senere..... Nu ville jeg lige prøve at opgradere butikken, for at se om det skulle løse problemet. Men når jeg prøver at sætte webshoppen i vedligeholdelsestilstand, sker der sgu det samme???

post-1097121-0-15273000-1451848502_thumb.jpg

post-1097121-0-56518400-1451848505_thumb.jpg

Edited by [email protected] (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det hjalp desværre ikke. Fik blot en mega-lang fejlmeddelse som startede med "Fatal".. :unsure:

 

Har bøvlet længe med det Prestashop, og må indrømme at jeg synes det er alt for kringlet og langsomt til min tålmodighed. Så nu har jeg slettet shoppen, og finder mig noget mere smidigt at arbejde med.

 

Du skal trods alt have tak for forsøget Kjeld  :)

 

Lidt senere: NÅ...jeg har jo investeret i nogle moduler, betalingsløsning mv., så jeg synes lige jeg ville give det en chance mere.

 

Jeg startede med at fjerne alle mapper og filer fra domænet, så det var helt rent. Så fjernede jeg databasen, og startede derfor helt forfra på en frisk. Så installerede jeg den nyeste version af Prestashop (1.6.1.3). Da installationen var gennemført, ville jeg som det allerførste sætte shoppen i vedligeholdelsestilstand (Preferences > Maintenance > Enable Shop > No). Men jeg fik præcis samme fejlmeddelse som du ser i starten af denne tråd!

 

Dybt forundret tænkte jeg, at der åbenbart er noget i vejen med mit Edge og min Firefox, så jeg installerede en frisk version af Chrome - med uændret resultat. Hver gang jeg prøver at sætte shoppen i vedligeholdelsestilstand, ændre i forsendelsesinstillinger eller fx ændre sprog til Dansk, så får jeg en fejlmeddelelse om at denne side findes ikke.

 

I desperation prøvede jeg at konfigurere og installere end spritny PC, og herefter logge ind i admin-delen fra den - med samme resultat.

 

Hvad hulen kan der være galt? Noget på serveren (www.one.com)? :blink:

 

UPDATE 07-01-2016:

 

Har opsagt mit abonnement hos www.one.com og flyttet mit domæne til UnoEuro. Downloadede derefter en frisk version af Prestashop og installerede til den nye placering. Fuldstændig samme fejl??????????????? :wacko::blink::angry:

Edited by [email protected] (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har opsagt mit abonnement hos www.one.com og flyttet mit domæne til UnoEuro. Downloadede derefter en frisk version af Prestashop og installerede til den nye placering. Fuldstændig samme fejl??????????????? :wacko::blink::angry:

Hej Kim

 

Det lyder lidt mystsik. Jeg har faktisk lige installeret en testshop på UnoEuro uden problemer.

Eneste forskel er at jeg brugte deres 1-click installer, som viste sig at være en version 1.6.1.2.

Derefter opgradere jeg til version 1.6.1.3 uden problemer via 1-click upgrade modulet.

 

Note: Du skriver også at PrestaShop er langsomt, men det skyldes nok at one.com ikke er en velegnet host til en webshop.

UnoEuro er lidt bedre end One.com, men stadig ikke en host jeg ville vælge til en seriøs webshop.

Edited by elund (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ARGHHHH.....nu kan jeg kraftstejlme ikke gemme de informationer jeg gemmer på varerne. Hvad fanden er det for et skodsystem det her? :angry:

 

Lidt senere: Nå, men skal åbenbart bare ikke bruge Edge, men Firefox. Men Prestashop er sgu stadig et bøvlet lortesystem - efter min mening.

Edited by [email protected] (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...