Jump to content

Kommentarer ønskes til nyetableret shop


OceanShop

Recommended Posts

Jeg ville være taknemmelig for alle kommentarer vedørende min shop, som går i luften i disse dage.

www.OceanShop.dk

I det omfang I støder på problemer, må I meget gerne give mig et 'hint' om løsningen, da jeg er rimeligt 'grøn' i PrestaShop og er startet op på bar bund med etableringen af denne shop.

Bemærk at betalingsdelen stadig er i 'Test' !

På forhånd tak for alle indlæg ...

Vh. Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Morten

Lidt feedback: Jeg kan se, at det er standard PrestaShop - ikke noget galt i det, for det er rigtig pænt:-). Men du mangler nogle tilpasninger i din shop. Bl.a. står Konto, kurv osv. i toppen udenfor dit logo, så det ska tunes i dit stylesheet. Teksten bør nok også være hvid, ellers kan man ikke se den. Jeg synes ikke den blå farve i dit logo harmonerer med resten af shoppens layout. Og du mangler du oversættelse af nogle moduler, f.eks. står der Featured products.

Sælger du kun tre produkter? det kan blive svært at blive indekseret godt på Google, med mindre folk søger efter adirondack, som jo er en nationalpark i USA. En umiddelbar kobling med havemøbler er svær at se?? Jeg har svært ved at se nogen rød tråd og grundlaget for en webshop med kun 3 produkter.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234 og tak for dine input !

Jeg 'bokser' lidt med tilpasningerne, idet jeg er en ren novise på området, jeg har forsøgt at google mig frem til, om der var nogen der, for en symbolsk timeløn, kunne gennemgå shoppen og rette de sidste småting til, blandt andet, som du rigtigt nok påpeger, så hænger Konto og Kurv forkert og farven holder ikke på en mørk baggrund.

Jeg arbejder stadig med oversættelserne, men har også her lidt svært ved at finde de rigtige steder, jeg har ledt som en gal efter 'featured products' og søger stadig.

Mine automatisk genererede formularer som ordrebekræftelse og lign. er også stadig på engelsk.

Omkring det rent designmæssige, så ønskede jeg mig egentlig en farvet baggrund, men har valgt at slå mig til tåls med designet som det er nu, fordi jeg ikke rigtigt magter at give mig ikast med HTML programmering, da jeg også her starter fra ingenting.

Jeg har iøvrigt også et problem, som du måske har lagt mærke til. Det er faktisk sådan, at hvis du klikker på eksempelvis det store velkomstbillede, så skifter teksten under billedet (datoen for forventet levering). Jeg mistænker, at det er fordi jeg har lagt prestashop på min server både direkte på roden og i et underbibliotek og at den så skiftevis læser i de to respektive biblioteker ....

Så ja, jeg har et par udfordinger at slås med, så skulle du kende nogen der for en rimelig pris kunne hjælpe mig med de sidste detajler, så hører jeg meget gerne nærmere.

Med hensyn til antallet af produkter, så har du iøvrigt helt ret, tre varianter er ikke meget, men der kommer mere på forhåbentlig allerede om 14 dage. Jeg har nu rimeligt gode erfaringer med hensyn til google søgninger, folk finder rent faktisk ind på siden idet der typisk søges på 'adirondack stole'.

Nå men tak for tilbagemeldingen under alle omstændigheder ...

Vh. Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

Jeg er selv ret ny i Presta-verdenen, men jeg tror nu godt, jeg kan hjælpe lidt alligevel:-)

Har du rettet i dit stylesheet, eller har du blot lagt et stort logo op? Jeg tror nemlig, at logoet er for bredt og evt. skal opdeles. Sender dig en privat besked med min mail, da jeg godt vil kigge på dit stylesheet for dig.

Vedr. tekster på engelsk - har du installeret hele sprogpakken? Jeg mindes ikke, at mit shop sendte formularer på engelsk, og jeg installerede blot den sprogpakke som Kjeld her i forummet har oversagt. Har du en mappe der hedder !"da" under din mail mappe?

Featured Products oversættes under moduler: Back office > Tools > Translations og her vælger du moduler. Det nemmeste er at folde alle feltsæt ud og søge efter featured products

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...