Jump to content

[Løst] Reference Numre


DDTech

Recommended Posts

Jeg skal til og lave en helt ny shop (inkl. multishop) og skal derfor bruge unikt reference nummer på alle mine varer

 

Dette er jeg igang med og næsten færdig at taste ind (det tager lidt tid med mange tusind varer og varianter)

 

Hvordan checker jeg at alle varer og varianter har et unikt reference nummer?

 

Jeg orker næsten ikke at gennemgå alle varene igen

 

Min shop er 1.4.8.2

Edited by DDTech (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste må være at lave et udtræk med MYsql på tabellerne product og product_attribute, og sortere det på feltet reference.

 

Off Topic: Hvis det er en helt ny shop, hvorfor baserer du den så på den tussegamle 1.4.8.2. Lige nu hedder nyeste version 1.6.1.2.

Link to comment
Share on other sites

Min gamle shop er 1.4.8.2 og den nye er 1.6.1.2

 

Desværre er der nogle grimme fejl i min installation der gør at jeg ikke kan opgradere, men skal have en helt ny shop (er undervejs)

 

Hvordan laver man lige et udtræk fra databasen med MySQL? Er der en guide somewhere?

Har søgt lidt på det, med det er et lidt større værktøj end jeg havde tænkt mig

Link to comment
Share on other sites

Presta-Dyr: Prøvede dit forsalg, og det virkede fint. Fik fundet de sidste mangler

 

Men jeg har leget lidt med reference numrene og jeg kan se at man i Prestashop kan indtaste det samme reference nummer på to forskellige varer, vel at mærke uden at man får en advarsel.

 

Hvorledes checker man at der ikke er dubletter?

 

Alternativt; et udtræk af alle reference numre til csv og finde evt. dubletter i excel 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...