Jump to content

[Løst] Ændring af titel i søgemaskiner


PashminaWear

Recommended Posts

Jeg tror egentlig ikke mit problem er relateret til PrestaShop, men når jeg laver en søgning på Google er det ikke altid at jeg får min meta title vist i resultatet.

 

F.eks. er min titel på denne side Pashmina Guide "Pashmina guide - om pashmina, cashmere, tørklæder og sjaler", men ved en søgning på "Pashmina" ændres titel til noget andet. Er der noget man kan gøre ved det?

Edited by PashminaWear (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Når jeg søger på "Pashmina" finder jeg ikke din side på de første 4 sider i Google. Er du sikker på, at du ikke ser en side tilpasset dine tidligere søgninger (brug impersonal search til at tjekke dine egne resultater).

 

Ellers må du lige uddybe, hvordan du søger.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det forudsætter, at man kun viser danske søgeresultater (hvilket mange ikke gør), men nu ser jeg siden.

 

Kildekoden for din metabeskrivelse er

meta name="description" content="Cashmere har i århundreder været værdsat for sin varme, lethed og blødhed. Cashmere er ikke bare cashmere. Bliv klogere på cashmere og pashmina før du køber" />

Og visningen på Google:

Pashmina guide. Pashmina og cashmere er to ord for det samme. Der florerer myter som siger at pashmina er finere end cashmere, hvilket ikke har noget på sig.

 

Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at du har lavet din guide og ikke havde noget indhold i meta description da Google indekserede siden. Du har så efterfølgende udfyldt beskrivelsen og det har Google endnu ikke "opdaget" og derfor vises blot det første af teksten på siden, som er Googles "standardopførsel", hvis der ikke findes en metabeskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...