Jump to content

Ændre fontfarve bl.a. nu med billeder til forklaring


by bram

Recommended Posts

hej,

 

Jeg har lige lært af presta-dyr at sætte billeder ind, så det gør jeg hermed, det gør det væsentligt nemmere for alle at forstå hvad jeg taler om.

Skal lige fortælle hvad mit tema er: det hedder Macedo og jeg bruger HOME1 når (og hvis) nogen går ind på dette link: http://themeforest.net/item/macedo-responsive-prestashop-theme/full_screen_preview/10958309

Min side er www.bybram.dk

 

Jeg vil meget gerne ændre mine farver på font og i priser på min hjemmeside...

Lige nu er de blå og det vil jeg meget gerne ændre..

 

Jeg tror jeg skal ind i noget css, men tør ikke selv uden at få noget guidence fra nogen som er smartere end mig..

 

Når jeg kører cursoren over en menu, kommer der en blå farve frem, den vil jeg MEGET gerne ændre.

Det er samme farve som på fonten og priserne.

Se her: post-989765-0-57623200-1442262500_thumb.png

Og her: post-989765-0-59073600-1442262531_thumb.png

Og sidst: post-989765-0-37489800-1442262553_thumb.png

 

Alt det ville jeg meget gerne kunne ændre..

Se siden her: www.bybram.dk

 

 

Hvis jeg også kunne ændre fonten, ville det jo være fantastisk, men det er kun bonus, hvis det kan lade sig gøre..

 

På forhånd tak

 

Michael Mørck

www.bybram.dk

Edited by by bram (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det skal rettes i themets css filer via FTP

 

Baggrundsfarven på menuen ændres i linie 454 i filen: /modules/posmegamenu/css/customenu.css
element {
}
.pt_custommenu div.pt_menu.act a, .pt_custommenu div.pt_menu.active a, .pt_custommenu div.pt_menu a:hover {
    background: #79D1EE none repeat scroll 0% 0%;
    color: #FFF;
}

 

Hvor du retter #79D1EE til den ønskede farve eller hex-værdi

 

Jeg kan ikke søge på din side og ved derfor ikke, hvor jeg finder dit eksempel med pilgrimsarmbånd (du bør have et søgefelt!), og de varer jeg har tjekket, har ikke noget "Mere info", men du skal kigge i /themes/dittheme/css/product.css efter farvekoden #79D1EE som er den turkis farve, der går igen i dit theme

 

I IE, Firefox og Chrome kan du bruge dev-tools ved at trykke F12, som loader et plugin i din browser, du kan bruge til at lede efter disse ting samt se sti til, hvor du skal rette ved at "pege" på det relevante element.

 

Det er altid en god ide at tage en backup, inden man laver ændringer (jeg formoder, du har backup af themet, da du jo sikkert har downloadet det efter køb:-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234,

Mange tak

Men er lidt usikker mht FTP, tror ikke at jeg bruger det.. har selvfølgelig koder til FTP, men bruger jeg det..?? Det må jeg nok undersøge lidt nærmere, alle snakker op at uploade via FTP etc... men jeg har bare taget temaet og ændret det..

 

Det eneste FTP jeg kan finde er hos min udbyder UnoEuro, inde i filer og mapper.. ser sådan her ud:

 

post-989765-0-05166200-1442391017_thumb.png

 

 

Jeg har lavet backup inde i backenden, avancerede parametre, database backup.....Det er måden jeg har backup på..??? Er det helt forkert..??

Mit store ønske ville være at have en kopi liggende på et andet domæne samtidig, så de var samkørende.. så kunne jeg rette i det "forkerte" og så vide at det virkede på det "rigtige".

Jeg ved ikke om dette er muligt, og jeg aner ikke hvor jeg skulle begynde.. har temaet liggede på andet domæne også, men det er jo slet ikke rettet til.!!

 

Det var en lang besked, og ved ikke om jeg skal ligge det ud som et nyt topic i stedet for..??

Men nu prøver jeg lige her først.

 

Mange tak.

 

Michael Mørck

www.bybram.dk

Edited by by bram (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Den backup du kan tage direkte via shoppen er kun databasefilerne og dermed ikke dine shopfiler (theme, moduler m.m.) Så den er i sig selv ikke nok. Du kommer ikke rigtig uden om brugen af FTP eller en filemanager. Jeg har for længe siden skrevet dette blogindlæg om oprettelse af en testshop http://www.prestatips.dk/opsaetning-og-brug-af-prestashop/opret-en-testshop-hvor-du-kan-afprove-rettelser/

 

Der er sket meget med versionerne siden da, men de overordnede principper er de samme.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

 

Jeg prøver at læse dit blogindlæg, og ser om jeg kan finde ud af det.

Det ville være en kæmpehjælp.

Er desværre ikke specielt skrap til programmering, hvis det er det, som kræves.. men krydser fingre for at jeg forstår det. :-)

 

Så jeg takker endnu engang.

 

Vh / Michael

Link to comment
Share on other sites

hej Prestafan1234

 

Jeg har talt m min udbyder UnoEuro og de siger flg:

Du kan sagtens tilgå filerne med et FTP program. Du kan finde de korrekte FTP oplysninger i oprettelsesmailen som vi netop har gensendt.

 

Hvilket FTP program anbefaler du jeg bruger, helst det nemmeste?

 

På forhånd tak

 

Vh / Michael Mørck

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...