Jump to content

Rediger footeren i standart thema version 1.6 (nyeste)


Michael_webit

Recommended Posts

Hej 

 

Jeg er helt ny i Prestashop, og i dette forum. Jeg har prøvet at søge lidt på mit problem, men syntes ikke helt søge boxen vil som jeg gerne vil :-) så jeg skyder mit spørgsmål af her inde.

 

Jeg bruger den nyeste version at PS 1.6 eller 1.06, og det er pt deres standart thema som jeg arbejder i. Jeg er kommet til footeren, og den vil jeg virkelig gerne lave om i.  Jeg kan desværre ikke linke til shoppen, da jeg pt arbejder på Localhost.

 

Mit emne/problem omhandler footeren:

 

Den har 3 faste "blokke" kategorier, information og din konto, samt noget adresse info i højre side:

 

Her kommer ønskerne

 

1 Skal den der hedder kategorier være i footeren også? de ligger alle mulige andre steder, og der jeg godt tilfreds med. men i footeren vil jeg gerne ha den væk fra.

 

2 Jeg vil gerne kunne omdøbe/oprette nye overpunkter. (3-4 i alt) så den der pt hedder Information skulle hedde Om Os og så der under skal den have en masse CMS muner/sider fx sådan jer

 

3 min adr info i højre side, ser ikke så super køn ud, kan den laves om eller rettes til?

 

Hvis det her kan laves i standart versionen ville det jo være fedt, eller et plugin. Ellers måske en guide til hvordan jeg gør, hvis jeg skal ind og rode i koderne :-) 

 

På forhånd 1000 tak til den super fede person, som kan guide mig i mål med dette. Jeg vil sende en masse god karma i din retning :-) 

Link to comment
Share on other sites

1. Kig under Moduler - Positioner og søg efter Footer. Find Kategori blokken og slet den. Dermed sletter du dens position i Footer, mens kategoriblokken stadig bliver vist i andre positioner.

 

2. Kategorioverskrifter skal oversættes i Lokalisering - Oversættelser. Oftest er det faktisk mest hensigtsmæssigt at lade den hedde information og så lave diverse andre sider herunder - f.eks. har man oftest en "Om os" side under CMS blokken der hedder information.

 

3. Ja, men uden et eksempel på en side, hvor vi kan se koden, samt hvordan det skal se ud, er det umuligt at hjælpe.

 

Ovenstående kan sjældent løses med et modul, hvorimod diverse themes kan, da de hver især viser footer på forskellige måder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...