Jump to content

Bakgrundsbilden skymmer texten i editorn, ser inte att skriva eller redigera. wtf


cecepee

Recommended Posts

Hej.

Jag skrev en fråga i den engelska delen av forumet men det verkar som att man inte förstår vad jag menar eller så är det ingen som vet vad som kan göras.
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/46287/configuring___using_prestashop/bgimmage_vissible_in_editmode_makes_it_impossible_to_edit_dot__how_to_fix/

Som ni kan se på bilden så lyser min bakgrundsbild igenom i redigeringsfälten, vilket gör att man inte kan se texten som man skriver. Jäkligt störande.
Som det är nu så skriver jag allt i word, och när det är klart där kör jag copy/paste in i presta editorn, det är enda sättet jag kan göra på just nu eftersom man inte ser att redigera.

Är detta en inställningsfråga, eller en bug i min config eller vad? Någon som råkat ut för detta och vet hur man kan åtgärda detta?

Tack på förhand.
Peter

19872_FZQ80EoZt2gwC7G5Vawu_t

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tack för svar, skulle vara väldigt skönt att få detta åtgärdat.
Skall jag skriva exakt så här i admin.css body-tag menr du? " mceContentBody {background:white!important;} "
Jag får dessvärre inte det att fungera, skall det vara kolon " : " efter mceContentBody?

Tack för hjälpen.

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Hej, löste detta problem igår åt en kund.

/js/tinymce/jscripts/tiny_mce/themes/advanced/skins/default/content.css
den filen öppnar du, och så har du body taggen där.
sätt background:white!important; och background-url:none!important; i den så är det klart.
Det är dock rätt mycket cache problem här, så du behöver förmodligen rensa webbläsarens cache innan du märker skillnaden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...