Jump to content

Skapa varianter?


Recommended Posts

Hej!

Jag har precis börjat arbeta i prestashop för första gången och det mesta är väldigt ovant mot vad jag är van vid.

 

Jag får bland annat inte till hur jag skapar varianter, tex färg eller storlek för att koppla till en eller flera produkter.

Måste jag betala för någon modul som fixar detta?

 

Tacksam för svar!

Mvh John Nilsson

Link to comment
Share on other sites

Nejdå, det finns som standard. Du behöver lägga upp attribut och koppla värden till dessa. T.e.x. så kan attributet Färg ha värdena Gul och Röd, attributet Storlek kan ha värden Small, Medium och Large o.s.v. Sen använder du Kombinationsgeneratorn på produktsidan för att generera kombinationerna.

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Tack för svaret, jag fick ordning på det.

Dock så tycker jag prestashop sparar informationen väldigt dåligt.

Har bla försökt lägga in ett nytt pris på en artikel, men den sparar inte hur jag än beter mig.

Någon som kan något knep utöver att trycka på spara knapparna?

 

Mvh John Nilsson

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tack för att du använder ordet varianter och inte Attribut, Grupper, Värde, Attribut-värde-par - samt (värst av alla) Kombinationer. Prestashop använder helt fel ord för det självklara begreppet varianter. Jag vill att detta ändras i översättningen. 

 

Apropå att spara priser så finns det två ställen att spara priser; dels direkt under Priser (både inpris och utpris) och dels under Leverantörer (enbart inpris). De olika inpriserna är inte kopplade, utan måste ändras var för sig. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...