Jump to content

Nederlandstalige email templates onzichtbaar vanuit backoffice


joschoofs

Recommended Posts

Type installatie: nieuw

Prestashop versie: 1.6.1.0

Thema: default

Code: oorspronkelijk

Hosting: bij www.combell.be

PHP versie: 5.5.22

MySQL versie: 5.5.31-1~dotdeb.0

Browser: Safari 8.0.7 (10600.7.12) en Chrome 44.0.2403.130 (64-bit)

 

De Nederlandstalige email templates zijn niet toegankelijk vanuit de Prestashop backoffice.

Een reeks warnings bij het opstarten van de herconfiguratie:

post-1013987-0-45283300-1439299377_thumb.jpg

 

En dan tellers die op 0 staan voor elke categorie email template categorie:

post-1013987-0-35032400-1439299446_thumb.jpg

 

De email templates zitten wel degelijk op de webserver. Gezien via FileZilla:

post-1013987-0-45381500-1439299655_thumb.jpg

 

Dit krijg ik te zien als ik de franstalige email templates oproep via de backoffice:

post-1013987-0-43664100-1439299857_thumb.jpg

 

Maar: hier vindt PS wel 66 kern emails en ik kan ze ook bekijken en/of editeren:

post-1013987-0-82040600-1439299979_thumb.jpg

 

Vreemde toestand. Iemand enig idee? Indirect editeren via FTP down- en upload na wijziging is echt geen optie voor de eigenaar van de webshop!

 

Thanks!

Edited by joschoofs (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk geen toegangsrechten tot de bestanden en mappen. Volg even deze tutorial voor Filezilla als je niet weet hoe je die aanpast: http://www.cubecartforums.org/docs/appendix/how-to-chmod-directories.html

Het kan zijn dat 755 op bestanden en 644 op mappen niet voldoende is en dat 775 voor bestanden en 664 voor mappen gebruikt moet worden.

 

Bedankt voor je reply, mdekker!

 

Ik heb de toegangsrechten op de nl directory aangepast van 644 naar 664 en de toegangsrechten van de bestanden in deze nl directory van 755 naar 775.

Jammer genoeg lost dit het probleem niet op.

 

Nog andere ideetjes die dit probleem zouden kunnen oplossen?

 

Thanks,

 

Johan

Link to comment
Share on other sites

Die toegangsrechten ga ik inderdaad terugzetten zoals oorspronkelijk.

 

Ik heb eens naar de /config/defines.inc.php gekeken en dit is wat ik daar vind: define('_PS_MAIL_DIR_',              _PS_CORE_DIR_.'/mails/');

 

Is dit correct? Ik heb wel degelijk een /www/mails met daarin de de, en, fr en nl directories met daarin telkens een reeks .html en .txt bestanden. Dit komt overeen met de door mij geïnstalleerde talen namelijk Duits, Engels, Frans en Nederlands. De webwinkel ondersteunde oorspronkelijk alleen Nederlands. Ik heb er achteraf via de backoffice D, En en Fr aan toegevoegd.

 

Ook in de modules directory tree heb ik verschillende modules gevonden met een mails subdir waarin wel degelijk een de, en, fr en nl subdir hebben met daarin templatebestanden in html en txt formaat.

 

Dit lijkt me dus allemaal correct te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat  _PS_CORE_DIR_ fout zou zijn gedefinieerd want dan zou ik me toch aan grote problemen verwachten in de webshop of heb ik het hier fout voor?

 

Het probleem lijkt me dieper te zitten. Ik heb echt wel een oplossing nodig voor dit akkefietje.

 

Maar: nogmaals dank voor je assistentie!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...