Jump to content

Opgradere fra 1.4.9 til nyeste version + responsive


Jakobseen

Recommended Posts

3 ting du skal være meget obs på er:

 

- Nuværende skabelon vil ikke virke længere, der skal tages udgangspunkt i den nye skabelon eller tilkøbes ny

- Moduler installeret skal være kompatible med nyeste version

- Evt. overrides skal lægges på igen og måske omskrives

 

Du skal nok forvente at det kan drille lidt.

Link to comment
Share on other sites

Du skal regne med omkring 10 timer til opgradering +/- (jeg tager altid manuelt backup af alt undervejs, så jeg kan rulle tilbage - og stoler aldrig på den indbyggede roll-back funktion, som i princippet er smart nok, men som sjældent virker - siger  andre, jeg har aldrig brugt den).

 

Jeg har opgraderet 4-5 shops fra 1.4 til 1.6 alene her i løbet af de sidste par måneder og har endnu en opgradering i morgen. Ikke to er ens mht. de udfordringer man støder på mht. moduler og ting der driller pga. forskellige versioner osv.

Blot som eksempel virker Google Analytics i nyeste version ikke i 1.6 opgraderede shops, så man er nødt til at bruge en gammel version.

Og sådan kan der være flere ting, man finder ud af hen af vejen...

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej begge, mange tak for de gode svar! Jeg tænkte nok at det var noget i den størrelsesorden. Spørgsmålet er så om det bedste ikke ville være at:

 

Opgradere hele sitet til 1.6, og herefter måske opdatere design? Eller, hvis man opdatere til 1.6 og ikke ønsker at bevare samme design, men måske bruge et nyt, så er det vel at installere og konfigurere designet efterfølgende?

Link to comment
Share on other sites

Hej begge, mange tak for de gode svar! Jeg tænkte nok at det var noget i den størrelsesorden. Spørgsmålet er så om det bedste ikke ville være at:

 

Opgradere hele sitet til 1.6, og herefter måske opdatere design? Eller, hvis man opdatere til 1.6 og ikke ønsker at bevare samme design, men måske bruge et nyt, så er det vel at installere og konfigurere designet efterfølgende?

Jo, det vil være den helt rigtige måde at gribe det an på. Man kan sagtens installere et nyt theme efterfølgende. Det vigtigste er at få gennemført opgraderingen uden fejl.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...