Jump to content

Betalning på nätet samt en kortterminal


Redep

Recommended Posts

Sitter och funderar så jag blir tokig, någon här kan med all säkerhet hjälpa mig. Har skickat in papper till att ansluta mig till Certitrade, men mina kunder skall även kunna välja avhämtning av vara och betala på plats. Då måste jag kunna erbjuda kortbetalning på avhämtningsstället. Kan jag köpa en kortterminal och koppla den mot certitrade eller hur gör jag?

Dessutom så behöver kunden i kassan kunna välja en betalmodul som säger avhämtning eller ngt.
Såg att någon (nexus+prestaworks tror jag) hade samarbetat med en fakturamodul. Skulle den kunna implementeras, kunden får en faktura som dom tar med sig till avhämtningsstället där jag på ngt. sätt tar betalt..

Hur skall jag få ordning på flödet?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag har haft Certitrade ett tag. De har en bra funktion som andra saknar. De har en funktion där du kan skicka en betallänk via ett program. Kunden går sedan in via denna länken och betalar med sitt kort.

Det du gör är att skicka denna länk till en mail som kunden kan nå när han är hos dig. Då kan han låna din dator eller om du har en dator som kunderna kan använda. Därigenom kan kunden betala på plats och du ser att betaningen gjorts.

Om du inte vill ha detta måste du ha en kortterminal och ett inlösenavtal. Det finns flera men jag vet 2 som inte har några månadsavgifter (lite högre procent istället).

Återkom till mig om du har frågor, har även en kortterminal till salu.

Link to comment
Share on other sites

Intressant, då jag gillar moneybookers och de har en "komplett lösning" enligt tabellen, men jag hittar då inget när jag loggar in på deras sida om hur man beställer en kortterminallösning.
Jag är helt novis vad gäller sånt här, men möjlighet att ta betalt med kort på ett smidigt sätt vore onekligen en stor fördel när jag är på konvent och liknande och säljer...

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...