Jump to content

Hur ta bort "exkl. moms"? (och lite andra frågor)


Recommended Posts

Hej!

 

Jag är nybörjare på den här plattformen, testkör just nu - har ingen webshop live - så ni får ursäkta eventuella dumma frågor:

 

1) Jag säljer begagnade varor och tillämpar VMB (vinstmarginalbeskattning dvs jag momsar på den vinst jag gör varje månad, inköp mot försäljning). Som momsregel på mina produkter väljer jag därför "Ingen skatt". Trots detta visas priset för användaren som t.ex. "150 kr exkl. moms", jag vill att det enbart ska stå "150 kr" (och inte som att det eventuellt tillkommer någon moms senare i flödet). Någon som vet? Jag använder standardmallen i min test-shop.

 

2) Är standardmallen den bästa med tanke på översättningar till svenska? Eller finns det någon specifik svensk mall som är bättre (som samtidigt klarar av engelska)?

 

3) Betallösningar: Jag vill erbjuda PayPal - och det är ju inte några problem, men jag vill även erbjuda bank/konto-överföring och kreditkort - och samtidigt gärna slippa Klarna. Några tips? Kan jag använda DIBS? (planerar att köra PrestaShop Cloud)

 

4) Slutligen, relaterat till frågan ovan, är det så att vissa add-ons INTE kan användas om man kör cloud-lösningen? T.ex. DIBS?

 

Stort TACK på förhand!

 

MVH

 

Crister

 

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till forumet!

 

1. Du måste manuellt ändra i backoffice-localizations-translations-frontoffice. Använd webläsarens sökfunktion och leta upp alla ställen där det står exkl. moms och ersätt med den text du vill ha.

 

2. Standardmallen funkar bra tycker jag. Har ändrat någon enstaka översättning själv,

 

3. Billmate är ett tips, de har moduler som funkar.

 

4. Vet ej, kör på "egen" server.

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Tack för snabbt svar Joachim!

 

1) Jag har fått borta vissa texter "exkl moms" men inte alla ännu - men ska kika vidare på det i morgon! :-)

2) OK!

3) OK, ska kolla på den!

4) Jag förstår, kör du på Oderland?

 

Som sagt, TACK!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...