Jump to content

Kan nogen anbefale et godt themes til sportsbutik?


Alex_Hansen

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg har kørt med Prestashop gennem et par år nu, men jeg kører en ældgammel version pga det themes jeg anvender ikke er kompatibelt højere end version 1.4.9 :-(

Nu kan jeg ydermere konstaterer at google er begyndt at "straffe" min side for ikke at være "mobil-venlig".

Derfor må det efterhånden være tid til at opgraderer til nyeste version af Prestashop samt finde et mere tidsvarende themes, der ligeledes er "mobil-venligt". Jeg skulle jo gerne kunne sælge på samtlige platforme, og kan se at snart 50% af alle kunder anvender mobiltelefoner som adgang.

Jeg planlægger at opsætte en testside hvor den nye shop indstalleres og først udskifte den gamle når ALT spiller og er 100% i orden. Jeg har ikke voldsomt travlt, men vil gerne i gang hermed nu således at jeg er helt sikker på at være kørende med ny shop efter sommerferien.

 

Derfor søger jeg anbefalinger af themes eller gode råd hertil, således at jeg undgår de værste faldgrupper.

Håber på nogle gode respond herpå.

 

BTW: Det er denne shop, der skal opdateres/udskiftes: http://www.sportspower.dk 

Edited by Alex_Hansen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Der er rigtig mange faldgruber, når man skal opdatere sin shop til en nyere version.

 

Er dine moduler kompatible med den nye version? Er der ændret i kildekoden?

 

 

Angående themes kan jeg klart anbefale dig at tage et kig på www.themeforest.com eller www.templatemonster.com

 

 

 

Husk for guds skyld en komplet backup af din shop, samt database.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop opdateret to af mine "gamle" kunders shops fra 1.4 til 1.6 - hvis det gøres rigtigt, behøves det ikke være en længerevarende process. Shoppen er selvfølgelig nødt til at være lukket ned, mens det står på og indtil man har testet at alt basis funktionalitet er ok. Men jeg ser det bestemt ikke, som en ting man behøver være flere måneder om at få gennemført? Med mindre du har sindssygt mange integrationer og tilpasninger, der ikke er kompatible, forstår jeg ikke, hvorfor det er en opgave, der skal køre over flere måneder?

 

EDIT: Det kom til at lyde lidt forkert, som om det tager flere måneder. Men når jeg opgraderer shops, plejer de at være lukket 8-10 timer maks.til selve opgraderingen og installation og opsætning af moduler og nyt theme og så kører de opgraderet version online herefter, hvor nogle moduler måske ikke er sat op før senere. Hivs et evt. nyt theme skal tilpasses meget, så gøres dette selvfølgelig i en shop med rette version først på et andet domæne, så det ikke går ud over "liveshoppen" og dermed inden opgraderingen.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tak for de foreløblige svar, der er kommet. Nu var det ikke fordi at det absolut skulle tage flere måneder at opgraderer og skifte tema. Det var mere fordi jeg ikke ville "haste" det igennem. Der skal være tid til at vælge det helt rigtige tema, der understøtter så mange platforme som muligt og fortsat virker nemt og overskueligt. Der skal ligeledes være tid til at teste at alt virker efter hensigten (moduler mv.) og hvis det IKKE gør, så skal der være tid til at finde løsninger herpå.

Planen er at opsætte den nye shop på et test-domæne og så først flytte og erstatte den nuværende i forbindelse med sommerferien. På den måde håber jeg at alt går smertefrit :-)

Jeg vil fortsat gerne have tips om gode themes, hvis det er :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...