Jump to content

[Opgelost] Knop winkelwagen reageert niet/zandloper blijft lopen


BDohmen

Recommended Posts

Ik heb een webshop (http://www.handelsondernemingdohmen.nl) op basis van Prestashop (nu build 1.6.0.14), welke rare kuren vertoont bij het vullen van de winkelwagen.

 

Probleemomschrijving:

Als een klant een artikel in mijn webshop selecteert, dan heeft hij 2 manieren om deze in de winkelwagen te plaatsen, de 1e manier is d.m.v. de muis in de product lijst boven het product te bewegen, dan krijg je de knop “in winkelwagen” te zien, de 2e is door op het product te klikken en vanuit de productpagina op de knop “in winkelwagen” te klikken.

 

Ik zie 2 verschillende dingen, te weten:

Als ik de 1e optie gebruik, dan zie ik niets gebeuren. Als ik echter het scherm ververs (F5) of naar de vorige pagina ga, dan zie ik dat er een product in de winkelwagen is bijgevoegd.

Als ik de 2e optie gebruik, dan blijft de zandloper ronddraaien en zie ik wederom niets gebeuren. Als ik wederom het scherm ververs of ik ga een scherm terug, dan constateer ik wederom dat er een product in de winkelwagen is bijgekomen.

 

De volgende zaken zijn door mij al geprobeerd:

1.       Cache leeggemaakt (zowel d.m.v. Prestashop manager als handmatig via FTP).

2.       Versie van Prestashop geupdate van 1.6.0.9 naar 1.6.0.14 (hierna wederom de cache leeggemaakt.)

3.       Debug aangezet, maar zodra ik dat doe dan krijg ik de volgende meldingen, te weten:

[PrestaShopDatabaseException]

Unknown column 'b.id_shop' in 'where clause'

SELECT *

FROM `ps_cms` a

LEFT JOIN `ps_cms_lang` `b` ON a.id_cms = b.id_cms AND b.id_lang = 7

LEFT JOIN `ps_cms_shop` `c` ON a.id_cms = c.id_cms AND c.id_shop = 1

WHERE (a.id_cms = 5) AND (b.id_shop = 1) LIMIT 1

at line 646 in file classes/db/Db.php

641.                   WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '

 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);

642.           }

643.           elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))

644.           {

645.                   if ($sql)

646.                           throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');

647.                   throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());

648.           }

649.    }

650.

651.    /**

  • DbCore->displayError - [line 340 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]
  • DbCore->query - [line 558 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]
  • DbCore->getRow - [line 233 - classes/ObjectModel.php] - [1 Arguments]
  • ObjectModelCore->__construct - [line 97 - modules/blockpaymentlogo/blockpaymentlogo.php] - [2 Arguments]
  • BlockPaymentLogo->hookLeftColumn - [line 512 - classes/Hook.php] - [1 Arguments]
  • HookCore::exec - [line 458 - classes/controller/FrontController.php] - [1 Arguments]
  • FrontControllerCore->initContent - [line 177 - controllers/front/ProductController.php]
  • ProductControllerCore->initContent - [line 180 - classes/controller/Controller.php]
  • ControllerCore->run - [line 373 - classes/Dispatcher.php]
  • DispatcherCore->dispatch - [line 28 - index.php]

 

 

Heeft iemand een idée waar ik moet zoeken?

 

Alvast bedankt,

 

Bjorn Dohmen

Handelsonderneming Dohmen

Edited by BDohmen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Ysco,

 

Voor zover ik me kan herinneren, zijn er geen grote aanpassingen gemaakt. 

 

Als ik me niet vergis, maak ik gebruik van de standaard blockcart.

waar kan ik dat controleren, is dat bij modules?

 

grt., Bjorn

 

Ik heb nog extra gegevens:

 SERVERGEGEVENS

Servergegevens Linux #1 SMP Wed Jun 19 11:05:34 MSK 2013 x86_64

Server softwareversie Apache/2

PHP versie 5.3.23

Geheugenlimiet 128M

Maximale uitvoeringstijd 60

 DATABASE INFORMATIE

MySQL versie 5.5.30

MySQL server localhost

MySQL naam pnvi172482_ps1

MySQL gebruiker pnvi172482_ps1

Tabellen voorvoegsel ps_

MySQL-engine InnoDB

 WINKEL INFORMATIE

Prestashop versie 1.6.0.11

Winkel-URL http://handelsondernemingdohmen.nl/

Huidig gebruikte thema default-bootstrap

 E-MAIL CONFIGURATIE

Mail methode U gebruikt de PHP mail() functie.

 UW GEGEVENS

Uw web browser Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/42.0.2311.135 Safari/537.36

 CONTROLEER UW CONFIGURATIE

Verplichte parameters Oké

Optionele parameters Oké

Edited by BDohmen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo BDohmen,

 

Ik zie wel deze foutmelding als ik iets in de winkelwagen doe of een product uit de winkelwagen wil verwijderen.

caught ReferenceError: hasDeliveryAddress is not defined
 
ajaxCart.updateCartEverywhere     @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:534
ajaxCart.updateCart                        @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:531
$.ajax.success                                 @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:461
n.Callbacks.j                                    @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:2
n.Callbacks.k.fireWith                      @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:2
x                                                       @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:4
n.ajaxTransport.send.b                     @ v_7_47e21c25575c68593e0b047e61d0680c.js:4

Heb je in BO de vervoerders ingesteld ?

 

Je can ook proberen om de blockcart module opnieuw te installeren.

Maak altijd een backup van je bestaande blockcart module !!

 

Daarna wel even je cache legen.

 

Gr ysco..

Edited by ysco (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Ysco,

 

Ik zag dat niet overal een vervoerder stond ingesteld, ik ga dit weekend even alle producten na om de vervoerder in te stellen. voor een aantal producten heb ik geen vervoerder ingesteld, deze vallen buiten de vervoerscategorie, vanwege de lengte. 

 

Ik heb zojuist in de prestashop manager gekeken, maar helaas kan ik hier op vervoerders geen multi update doen. wordt dus handwerk.

 

Hoe kan ik de blockcart het makkelijkste herinstalleren? het zal geen kwestie zijn van verwijderen in BO en opnieuw toevoegen?

Link to comment
Share on other sites

Na een paar uurtjes werk, heb ik (waarschijnlijk) bij alle artikelen 1 of meerdere vervoerders toegekend. ik bleek ongeveer de helft van de artikelen niet te hebben toegekend aan een vervoerder.

 

Nu even kijken hoe ik de blockcart kan herinstalleren, ff zoeken.

Edited by BDohmen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo BDohmen,

 

Je kan via admin module sectie ff zoeken op blockcart dan kies je herinstalleren. Als dit niet werkt dan Uninstall de module en opnieuw installeren.

Draai je de laatste versie van ps 1.6.0.14 je kan ook de blockcart module opnieuw uploaden en installeren dan weet je zeker dat je een goede versie hebt zonder eventuele fouten.

 

 

Gr ysco..

Link to comment
Share on other sites

Goedemorge Ysco,

 

Ik heb de volgende procedure gevolg, te weten:

  • shop in onderhoud geplaatst.
  • Module verwijderd
  • moudule geinstalleerd
  • Cache geleegd
  • Shop uit onderhoud gehaald

 

dit nam een kleine 5 min. in beslag.

tijdens het testen bleek mijn probleem opgelost tijdens het toevoegen kreeg ik een pop-up met het product, dit kreeg ik eerst niet.

Link to comment
Share on other sites

Ysco,

 

Bedankt voor de hulp.

Ik vond dat de site nog erg traag deed laden, daarom had ik een testje met Pingdom gedaan (tip had ik gevonden op het forum), zo is mijn laadtijd van de tijd van 12 sec naar 2,5 sec gegaan.

 

In ieder geval bedankt, voor het optimaliseren zal ik een nieuw topic openen.

 

grt.,

 

Bjorn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...