Jump to content

[Opgelost] [Witte pagina] na update van hosting pakket Versio


stuytsexclusive

Recommended Posts

Hoi mensen,
 
Vandaag zit ik met een groot probleem. De website heeft goed gewerkt tot vanochtend. Ik probeerde aan wat vertalingen te werken toen ik merkte dat niet alles meer goed werkte. Wat bleek, ik had te weinig ruimte op de server.. Totaal niet in de gaten gehad, maar direct in orde gemaakt en alles vergroot. Daar begon de ellende.
 
Contact opgenomen met de hostingprovider Versio, zij vertelde me dat er een Geotrust SSL certificaat draaide, maar dat deze niet goed meer op de server staat. Wat bleek, na het upgraden van je account moet je deze ook opnieuw instellen. Ook dat gedaan, maar nog steeds een witte pagina. Ik weet dus niet waar het nu nog aan kan liggen.

 

Wat doet hij wel?
- De admin pagina weergeven
- Als ik de shop in onderhoudsmodus zet, kan ik die pagina wel zien, maar dus de normale begin pagina niet (ook po extern netwerk met mn telefoon)
- Een error weergeven (500 dacht ik)

- Een witte pagina weergeven ;)
 
Eerst op de config pagina gekeken, daar bleken nog wat fouten te zijn met de schijfrechten, zie bijlage.

Daar heb ik van begin af aan al gedoe mee gehad, maar had ik op een gegeven moment wel redelijk onder controle, maar goed.

Daarna de debug modus aangezet, daarbij de volgende foutmelding gekregen:

 

Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /home/******/domains/******/public_html/cache/smarty/cache/leobootstrapmenu//20150424/1/1/1/1/1/13/1/0e/5a/9c/wrt553a865a99c173_86238420 <-- thrown in /home/******/domains/******.nl/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46

 

 

En dan zijn er vreemde dingen in het admin gedeelte:

 

Met de meeste dingen kan ik de instellingen wijzigen, op opslaan drukken, en dan ververst de pagina zich en zie ik bovenaan een groene balk met dat alles goed is gegaan.

Maar bij een aantal niet, dan krijg ik een witte pagina nadat ik op opslaan heb gedrukt. Ververs ik de pagina dan maar zelf na een paar minuten wachten, is er niets gebeurd en staat alles op de oude situatie. Dat is bijvoorbeeld bij Cache het geval, als ik dat wil uitzetten, lukt mij dat niet, met geen mogelijkheid. Zo zijn er nog wel een aantal dingen die hij niet wilt doen.

 

Dus, help ;)

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Alvast bedankt!

post-958729-0-43384600-1429899209_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

de fout wordt al aangegeven :-)

ingekort zie je ,,,,

 

/cache/smarty/cache/leobootstrapmenu/

oftewel eenvoudig op te lossen 

ga met een ftp progje naar /cache/smarty/cache/

en verwijder alles wat in die laatse map cache zit ,, behalve index.php

(als dit niet via ftp kan doe het dan via files middels je hosting

 

 omtrent de schrijfrechten probleem 

ook eenvoudig op te lossen echter alles 777 geven kan nadelig zijn maar bij je hosting is dit dus nodig anders werkt het niet goed

 

ok daar gaan we 

 

zet de volgende mappen en onderliggende submappen (dus niet de bestanden !) op 777:

Cache

Img

Log -> beetje vreemd dat deze 777 wilt hebben maar ok 

Modules

Upload

Download

Mails

 

 

config niks aan doen

dan in je theme zie je een map mails deze geef je ook 777

 

Dat je dus niks kan opslaan wijzigen ligt puur enkel aan de schrijfrechten ,, 

omdat prestashop dus niks op de server kan schrijven ivm verkeerde schrijfrechten doet ie dus vreemd

 

hoor graag of t gelukt is

Edited by maconl (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...