Jump to content

Lagerstyring med kombinationer


Lena Moe

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har en webshop som handler med sutter til babyer ;)  Jeg sälger dem enkeltvis men ogsaa i kombinationer af 2 eller 3 sutter i samme, eller forskellige farver.

 

Jeg har lagt lagerbeholdningen ind paa hver enkelt sut, men kan ikke greje hvordan jeg styrer beholdningen i forbindelsen med kombinationerne !? 

 

Ex : Jeg har 100 Blaa /100 röde /100 Gule sutter

En kunde köber en vare som hedder 1 sät af 3 sutter hvori disse 3 farver indgaar og nu burde lageret staa paa 99/99/99, men det gör det jo ikke eftersom den faktiske lagerbeholdning ligger paa hver enkelt sut .....

 

Er det noget med at jeg skal oprette kombinationer ? I saa fald , hvor göres dette henne ? 

 

Haaber mit spörgsmaal giver mening .......

 

Mvh Lena

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du definerer "et sæt" som en pakke (se: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Managing+Products og rul helt ned til "Creating a Pack of Products"), så trækkes produkterne i pakken korrekt af lageret når kunden køber. 

 

Du kan udmærket oprette pakke der består af kombinationsprodukter (altså ens produkter som adskiller sig alene ved produkt attributter, f.eks. farve).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune .

 

Mange tak for dit svar. Desvärre kan jeg ikke faa det til at virke korrekt idet jeg faar fölgende besked under "Antal" ude til venstre:

Der er 1 advarsel.

  • Du skal have et fælles lagersted mellem denne pakke og dets varer.

Hvad skal jeg göre her ? Hvis jeg skriver "0" (Nul) i antal vil varen jo se ud som om den er udsolgt .

 

Haber du kan hjälpe mig yderligere 

 

Mvh Lena

Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune .

 

Mange tak for dit svar. Desvärre kan jeg ikke faa det til at virke korrekt idet jeg faar fölgende besked under "Antal" ude til venstre:

Der er 1 advarsel.

  • Du skal have et fælles lagersted mellem denne pakke og dets varer.

Hvad skal jeg göre her ? Hvis jeg skriver "0" (Nul) i antal vil varen jo se ud som om den er udsolgt .

 

Haber du kan hjälpe mig yderligere 

 

Mvh Lena

Kører du ASM - Advanced Stock Management?

Link to comment
Share on other sites

......

Du kan udmærket oprette pakke der består af kombinationsprodukter (altså ens produkter som adskiller sig alene ved produkt attributter, f.eks. farve).

Selv om jeg nødig vil indrømme det, så er min påstand her - at du kan lægge kombinationsprodukter i en pakke - ikke rigtig. I hvert fald ikke i PS 1.6 som standard. Desværre.

Det fremgår af: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Managing+Products , hvor der netop står:

 

"If you need to have packs with combinations, you will have to create single products for each combination. This is a known limitation that will be fixed in a coming version of PrestaShop." (Jeg fik læst det som om man ikke kan lave pakker med varianter af pakken, men det er altså de produkter som puttes i pakken der ikke kan være varianter af).

 

Nå men det er der selvfølgelig nogle driftige udviklere som har opdaget, og der findes dette modul som løser det problem: http://addons.prestashop.com/en/administration-tools-prestashop-modules/18474-custom-product-packs-with-attribute-combinations.html

(NB! jeg kender ikke modulet eller udviklerne, men det er da et forsøg værd - også selv om modulet er relativt dyrt).

Edited by TorbenЯune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...