Jump to content

Fejl ved betaling, for lidt betalt


Nessi

Recommended Posts

Hej, 

 

jeg har fået en ordre hvor der blev meldt fejl ved betaling (Advarsel: 15.142 Kr udbetalt i stedet for 9.943 kr). I Quickpay manageren er der en authorized betaling på 9.644 Kr.

 

Ordren står på de 15.142, og Kunden skriver, at hun har fået lagt én vare for meget i kurven, og at hun har fået besked om at betalingen ikke er i orden. Jeg sletter den pågældende vare fra ordren, som nu lyder på 9.943 Kr.

 

Så nu står der: Advarsel 9 644,00 kr udbetalt i stedet for 9 943,00 kr.  Så der mangler 299 Kr, men ordrens indhold er rigtig nok. Jeg har flere varer på 299 Kr, men hvordan kunne det ske, at kunden får en ordrebekræftelse på flere varer end hvad hun har betalt for?? Jeg ved ikke hvor jeg skal lede hen efter fejlen - er det prestashop eller quickpay? Kunden skriver, at hun har haft gang i flere vinduer med indkøbskurve ved betalingen, kan det være skyld i fejlen og hvordan opstod den?

 

Jeg bruger version 1.6.0.9.

 

På forhånd mange tak.

 

Sarah

Link to comment
Share on other sites

Er der tale om en enkeltstående fejl?

 

De gange jeg har haft fejlen i 1.5.6.2, har det været efter at jeg har opdateret noget...

Sørg for at du bruger nyeste version af Quickpay-modulet og evt. one page checkout modul.

 

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

ja, det er i hvert fald første gang jeg får fejlen, men jeg har også kun lige været i gang i et halvt års tid. 

 

Jeg havde ikke lige opdateret noget, men jeg vil prøve at opdatere Quickpay modulet og håber at det bare var det.

 

Men dvs. at fejlen højst sandsynligvis ligger ved quickpay modulet? 

 

Hilsen

Sarah

 

 

Er der tale om en enkeltstående fejl?

 

De gange jeg har haft fejlen i 1.5.6.2, har det været efter at jeg har opdateret noget...

Sørg for at du bruger nyeste version af Quickpay-modulet og evt. one page checkout modul.

Link to comment
Share on other sites

Du tjekker vel også lige, at betalingen er legitim og ikke fraud? Jeg aner ikke, hvad du sælger eller til hvem, men en ordre af den størrelse (forudsat alle andre ordrer ikke er på lignende beløb ) ville få mig til at tjekke, at fejlen ikke kunne ligge et andet sted. Specielt ordrer fra Irland lader til ofte at være falske pt. Siger det bare, hvis nu :-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du tjekker vel også lige, at betalingen er legitim og ikke fraud? Jeg aner ikke, hvad du sælger eller til hvem, men en ordre af den størrelse (forudsat alle andre ordrer ikke er på lignende beløb ) ville få mig til at tjekke, at fejlen ikke kunne ligge et andet sted. Specielt ordrer fra Irland lader til ofte at være falske pt. Siger det bare, hvis nu :-)

 

Jeg sælger barnevogne til kommende (mest danske) forældre, så beløbets størrelse er god nok :) Jeg har fået checket at shoppen ikke er blevet hacket og har haft personlig kontakt til den pågælende kunde, så jeg er egentlig sikker på at det ikke er fraud.

 

Jeg har fået opdateret quickpay modulet, men havde derefter (stadigvæk) problemer med fejl til callbackurl. Først var problemet på meebox' side, så på min da jeg ikke havde gennemskuet, at jeg ikke kan teste betalinger i vedligeholdelses modus…. 

 

Her til morgen ser det ud til at det hele virker igen, så lige nu gætter jeg på, at opdateringen til den nyeste version af quickpay modulet har gjort forskellen hvad angår den fejlede betaling.

 

Mange tak for alle svar, det er rart at man som ukyndig kan få tips herinde.

 

Venlig hilsen

 

Sarah

www.abeunger.dk 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...