Jump to content

Geen vervoerders beschikbaar + foute verzendingskosten


Recommended Posts

Hallo, Wij werken aan een nieuwe webshop I Love Dance. Onze vervoerders zijn ingegeven in PrestaShop:

1. via Bpost -> levering met 3 verschillende tarieven in  België, Nederland en Luxemburg

2. zelf af te halen in ILD afhaalpunt -> = gratis

 

Probleem 1 op live site:

Wanneer je een product in je winkelmandje laadt, en de prijs rendert staat er 'gratis verzending'. Maar dit is foutieve info want gratis is alleen indien de klant optie 2 kiest om zelf af te halen.

 

Probleem 2: als je dan in het bestelmenu bij stap 4 verzending komt. Krijg je de melding 'Geen vervoerders beschikbaar voor dit adres.' Maar: er is altijd de mogelijk om zelf af te halen, ongeacht het adres + het adres is in België en dus zou Bpost moeten verschijnen bij deze optie. 

 

In de backend heb ik de 2 leveranciers ingevuld. Bij Bpost heb ik de 3 landen ingeschakeld en alle 3 een ander tarief toegekend.

 

Wat gaat er fout? Graag een oplossing

 

post-972413-0-25520500-1428066270_thumb.png

post-972413-0-31448000-1428066271_thumb.png

post-972413-0-16206600-1428066284_thumb.png

post-972413-0-67572200-1428066291_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Om het probleem van het niet beschikbaar zijn van een vervoerder op te lossen maak je het best voor de drie landen een zone aan.

Vervolgens kun je de kosten per gewicht/zone invullen waarna het eigenlijk zou moeten werken.

 

Het gratis verzenden probleem ben ik ook nog niet uit. 

 

Succes.

 

Roel

Link to comment
Share on other sites

Probleem 1:

Onder de Vervoerders > instellingen stel je de standaard vervoerder in op Bpost

 

Probleem 2:

Eerst de zones België, Nederland en Luxemburg aanmaken (dat had je al gedaan).

Daarna moet je de landen aan de zones toekennen. Dus het land België koppelen aan de zone België.

Dit doe je door het betreffende land te bewerken, Ik denk dat daar het probleem zit, waarschijnlijk staan ze nog gekoppeld aan Europa.

Vervolgens koppel je de zones aan de vervoerders en stel je de tarieven in (had je ook al gedaan).

 

Ik hoop dat je hiermee aan de slag kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...