Jump to content

Lave personindex - Tags eller links?


Towle

Recommended Posts

Lave personindex - Tags eller links?

Det der med tags og andet nymodens er stadig ret nyt for mig. Jeg har (i alt for mange år) holdt fast ved det gode, gamle HTML/CSS, men det er jo stort set yt nu med de nye systemer, så jeg har en del at lære. Jeg savner en grundlæggende forklaring på begrebet "tag".

Jeg har, naturligvis, selv forsøgt at Google for at blive klogere, men det jeg finder handler om prædefinirede/indbyggede tags i forskellige systemer (sådan nogle har PrestaShop også, formoder jeg?), men i første omgang vil jeg bare gerne vide noget om de tags jeg selv kan oprette, når jeg sætter et nyt produkt op.

Hvis jeg f.eks. lægger en CD ind med Carl Nielsens 3. symfoni, Op. 27 "Sinfonia Espansiva", vil oplagte(?) tags jo være [Carl Nielsen], [sinfonia Espansiva] og [Dansk], men hvad er det nu lige jeg efterfølgende kan bruge disse tags til?

Det jeg gerne vil opnå er at lave personindexer over de komponister og kunstnere der medvirker på de CD'er der er i shoppen. Altså: Hvis en bruger gerne vil se en liste over de CD'er vi har med danske komponister, så kunne resultatet f.eks. se ud som her i en af mine urgamle testshops i et forældet system: Danish Composers. Det kan man jo ikke få ved at bruge sidens søgefacilitet. Bemærk kolonne 2, hvor der er en kort beskrivelse. Hvor skal den komme fra, når vi taler om PrestaShop.

Det er formentlig simpelt at lave, men jeg hænger i vanetænkningen fra HTML, hvor jeg ville bruge links.

Jeg forventer ikke en detaljeret opskrift (omend en sådan skal være velkommen), men blot en principiel beskrivelse af hvordan PrestaShop fungerer.

Jeg har PrestaShop 1.6.0.14, som foreløbig ikke er belagt med fremmede templates m.m.

Link to comment
Share on other sites

Tillægsinfo:

 

En anden grund til mit spørgsmål er at jeg fra starten, når jeg skal oprette vore mere end 30.000 varer, har en hel fast struktur for de tags jeg tildeler. Det vil jo være træls, at jeg først kommer i tanker om bagefter, at alle danske komponister skulle have haft et tag der hedder [Dansk].

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...