Jump to content

Råd til Multistore


bangsberg123

Recommended Posts

Goddag :-)

 

Mig og min kammerat laver hjemmesider til dagligt og har til opgave at opsætte, styre og opdatere en masse identiske sider fra selvstændige erhvervsdrivende under samme kæde. Siderne vil blive identiske lige bortset fra betingelser og kontaktinformation, og der vil sågar også være samme produkter på siden.
Der er tale om 50-70 sider, og vi har et par spørgsmål angående hvordan dette bliver nemmest og håndtere rent praktisk og også angående betalingsløsning.

 

De skal hver især have hver deres betalingsløsning igennem med Teller/Nets, og for at dette kan lade sig gøre, skal de vel bare på papiret stå som ejer af domænet? Det gør vel ingen forskel at siderne ligger på vores server/webhotel? De skal selvfølgelig også opfylde listen af krav Teller/Nets har opgjort på deres side. (Men det skal vi nok sørge for)

Vi har i sinde at bruge ePay på siderne, vil dette være det nemmeste på så mange sider? 

 

Da der er tale om så mange sider er der selvfølgelig også behov for at kunne håndtere en stor trafik samt. en harddisk med rigeligt plads. Derfor vil vi gerne over på en server. Nogle forslag til dette? Vi har kigget på UnoEuro's VPS Guld/Sølv løsninger. Nogle fordele eller ulemper ved dette? Og det vil vel ikke påvirke vores arbejde i multistore? 

 

På forhånd tak.

/Tobias

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil råde jer til dels at læse op på dokumentation om Multistore, læse om betalingsgateways og betalingsindløsere og ikke mindst deres regler om betaling for deres løsninger. Og sidst, men ikke mindst, om Duplicate Content og betydningen af dette i søgemaskiner, før I kaster jer ud i projektet. For det det lyder ikke til, at I er helt færdige med at gennemtænke disse punkter?

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil råde jer til dels at læse op på dokumentation om Multistore, læse om betalingsgateways og betalingsindløsere og ikke mindst deres regler om betaling for deres løsninger. Og sidst, men ikke mindst, om Duplicate Content og betydningen af dette i søgemaskiner, før I kaster jer ud i projektet. For det det lyder ikke til, at I er helt færdige med at gennemtænke disse punkter?

Meget enig. Der er rigtig mange ting at overveje. Se navnlig listen i dokumentationen her: http://doc.prestashop.com/display/PS16/The+multistore+interface

Ud over betalingsgatewayen, (og måske trafikmængden, som nok er et af de letteste at løse - ved at lægge det hele på en kraftigere maskine og frem for alt i et datacenter med en ordentlig bredbåndsforbindelse), kan jeg se udfordringer i:

 

Håndtering af lagerstyring: ASM (avd. stack management) kan f.eks. kun ske på enkelt-shop niveau. Så, det kræver faktisk en del omtanke at finde ud af hvordan man kan melde en vare udsolgt. (Bemærk at Availability kun kan ske på shop eller shop gruppe niveau).

Rabatter og prisregler på kataloget kan også KUN ske på shop niveau.

 

Bemærk også disse:

"Categories: A product can only appear in a given category of a shop if it has been associated to this category in that shop's context. In other words: if shop A and shop B have the C category in common, we can associate the P product to the C category for the A shop's context, and P will not appear in category C on shop B.

Carriers: You can manage the carriers association on a per-shop basis, a per-shop-group basis or for all shops; but you cannot customize a carrier on a per-shop basis. You must duplicate the carrier if you want to use the same carrier with different price ranges on two shops."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...