Jump to content

Flytning til et andet webhotel


RainbowSoftware

Recommended Posts

Jeg og specielt mine kunder med en langsom internetforbindelse er utilfredse med, at Prestashop kører for langsomt.
Jeg troede, at det var shoppen, der var langsom, men nu læser jeg her i dette forum, at der er en der siger, at det er fordi man anvender One.com som webhotel.
Er der nogen, der kan bekræfte dette?
Jeg har flere webhoteller og kunne godt tænke mig at prøve at kopiere shoppen til et andet webhotel, men hvordan gør man nemmest det, når man vil have en tro kopi af shoppen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet, at min webshop kørte meget langsomt hos one.com. Uden varsel skiftede de serveren, så den kom faktisk til at køre lidt hurtigere (efter omtrent en dags nedetid). Men det kører stadig alt for langsomt.

Jeg er godt tilfreds med UnoEuro til min webshop.

Det er nemt nok at flytte. Du eksporterer hele databasen via phpMyAdmin og kopierer alle filerne med FTP.


/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Domaindirect har jeg også været godt tilfreds med. Deres mindste hotel giver dog kun mulighed for 2 domæner.

Bemærk, at Domaindirect kører temmelig restriktivt mht. rettigheder. F.eks. kan jeg ikke installere moduler via PrestaShop, men må gøre det via FTP. Og så er de også mere strikse mht. afsending af e-mails (afsenderadressen skal tilhøre domænet). Selv om det umiddelbart kan virke irriterende, er det ikke dumt, at de kører så restriktivt. Det kan gøre det væsentligt sværere for hackere at komme ind.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft one.com, de er meget prof, men jeg har også oplevet at de serverens svar tider er meget langsomme. Jeg bruger www.i123.dk som har samme priser som one (alt efter hvad man ønsker), de har dog meget mere end one. Man har hos dem meget stor mulighed for at ændre indstillere til div. programmer. Samtidigt har de en kanon support.

Link to comment
Share on other sites

Domaindirect har jeg også været godt tilfreds med. Deres mindste hotel giver dog kun mulighed for 2 domæner.

Bemærk, at Domaindirect kører temmelig restriktivt mht. rettigheder. F.eks. kan jeg ikke installere moduler via PrestaShop, men må gøre det via FTP. Og så er de også mere strikse mht. afsending af e-mails (afsenderadressen skal tilhøre domænet). Selv om det umiddelbart kan virke irriterende, er det ikke dumt, at de kører så restriktivt. Det kan gøre det væsentligt sværere for hackere at komme ind.

/Kjeld


Hej Kjeld,

Nu ved jeg godt at jeg spørger dig om noget, som jeg nok burde spørge DomainDirect om, men det kunne jo tænkes du vidste det. :-)
Det de skriver her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 med "Mulighed for betalingsmodul", bruger du denne eller hvilken betalingsudbyder benytter du dig af (og kan du anbefale?)?
Ved du om der er mulighed for SSL i deres løsninger?

Det var vist lige det. :-D

På forhånd tak!
Kasper
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...