Jump to content

Ny shop er født - tak for hjælpen


supersesam

Recommended Posts

www? Blev den ikke automatisk viderestillet til http://www.lesediwines.dk/wineshop/ ? Det skulle den nemlig gerne. Lige en anden ting: var den lang tid om at åbne shoppen, første gang du klikkede dig ind (det klager min kunde nemlig over - og jeg har målt det til 4,5 sek...)

animationen er lavet i flash og sat ind under >moduler >hjemmeside teksteditor

Link to comment
Share on other sites

fra jeg klikkede på linket til jeg var på og flashen startede gik der 14 sekunder og det er meget lang tid i denne verden, 20 sekunder og 10% har klikket videre, jeg lukker også selv siden ned hvis det tager 20 sek. at komme ind.

Jeg lavede hjemmesider tilbage i midt 90'erne og da gik alt langsomt, så jeg lærte at lave forsider uden billeder, og script der så først smed billeder på når alt teksten var klar, og eller rigtige tynde gif filer der kunne bruges indtil det rigtige billed var klar. det var lidt af en kunst dengang med alle dem med tlf. modem.
de første hjemmesider jeg lavede for firmaer kunne tage timer at oploade, så ofte arbejdede jeg sent og startede opload når jeg gik i seng. telefonen blev jo også blokeret.
jeg fandt heldigvis ud af at der var sjovere måder at tjene til dagen og vejen på og leger nu med små racerbiler.

Link to comment
Share on other sites

Puha opkaldsmodem! Dem der stadigvæk kører med sådan noget, har ikke ret til at brokke sig over noget som helst! Så sparer man i hvert fald det forkerte sted.
Du kunne vel ikke hjælpe mig med en script, der netop lader flash'en som det sidste på siden? :cheese:

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke rodet med det i mere end 10 år, så jeg er nok noget kold nu.
har selv rigeligt problemer med at få shoppen til at køre har lige oprettet en i unique free for så at opdage at one.com opdaterer til php5.3 og det måske giver problemer, så jeg ville bare prøve denne mulighed, men det er vist ikke lige at flytte så måske blive det webhotellet der bliver flyttet istedet.

Link to comment
Share on other sites

Flot butik du har lavet!! og rart at se nogle ordentlige produkter ;-)

Problemet med hastigheden er at din flash-fil fylder 2mb og bliver loadet midt i det hele af et swfobject. Forskellen paa javascript og andre elementer er, at javascript kun bliver loadet een fil ad gangen, hvor andre typer bliver loadet 2. Dvs at din side gaar i staa indtil den store flash fil er faerdig.. Loesningen er at flytte dit swfobject ned i footeren lige inden det afsluttende body tag. Saa bliver flash'en hentet som det sidste element.

Haaber det hjaelper!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...