Jump to content

Kombinationer..problem med sync mot ekeonomisystem...HJÄLP!


Recommended Posts

Ska försöka att hålla mig kort...

 

Min kund är ett B2B-företag, men samtidigt vill dom visa rek. priser mot konsument. Så i grund är upplägget som följer:

 

1. Vi har ett inpris (min kund)

2. Vi har ett pris för ÅF (föräljningspriset) - detta visas om man är inloggad som ÅF

3. Vi har ett rek. pris mot konsument (visas utåt för besökare)

 

När man sätter priser enligt ovan, får man "manuellt" sätta priset till konsument under "Specific prices" där jag sätter upp ett villkor som är typ "Ifall man är en besökare(visitor) visa följande pris.... (tyvärr inte hitta någon annat sätt)

 

Men när man då kommer till kombinationer på en produkt, har jag kört fast...

Det enda sättet jag kan hitta, är att när man sätter upp en kombination för en produkt, är att sätta "hur" denna kombination påverkar priset, exempel: "Detta attribut påverka priset med +18kr..."

 

Mitt problem är att i ekonomisystemet är priset på produkten med art.nr 123 = 120:- (som i Prestashop def. som en kombination). Eftersom denna kombination baserar på en "grundartikel" låt oss kalla denna art.nr 12 som kostar 100:-

så skulle det innebära att om jag bara läste in värdet på kombinationen (art.nr 123) medför detta att det nya priset skulle bli 100+120= 220.- INTE 100+20= 120

 

Finns det inget annat sätt att prissätta en "kombination" så att man faktisk anger det rätta priset direkt, och inte som en ökning/minskning.....

 

Miljoners vänlig hälsning och tacksam för svar

 

DD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...