Jump to content

Moms for Norge og andre ikke moms lande


lennartoester

Recommended Posts

Jeg har haft min shop længe men har måttet opgive at have salg til andre ikke moms lande, som Norge, Færørerne og Grønland.

 

Årsagen er at når man bruger Specific Price/rabatter så beregnes momsen forkert.

Kan nogle hjælpe med at få det til at virke.

 

Hvis du har en varer der i Danmark koster 20 kr. og sætter det på tilbud til 16 kr.

Når kunden fra Norge kommer ind på sitet er er prisen mindre end de 16 kr.

 

Så vidt jeg kan se så trækkes der moms fra rabatten man har sat op en gang til. Altså moms af de 4 kr.

Så varen for Nordmanden er pludselig 15 kr. Det er jo ikke meningen at vi skal sætte yderligere til.

 

Jeg er så i tvivl om det er en regne fejl. Altså at Presta beregner moms på rabatten, eller om det er en ren opsætningsting

 

Måske skal der under Moms o g Momsregler bare sættes at den Norske Moms er 0,00 og ikke 25% som den er i dag pr. default.

 

Godt nok ligger landet i Europa (Out of EU), men landet beregnes jo under moms regler stadig med moms.

 

Håber en kan pege mig i den rigtige retning inden jeg for rodet for meget

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak fro svarerne.

eLund har vi den info der skal bruges.

 

Nej det er umuligt at holde styr på alle rabatterne når de heller ikke kan redigeres, men skal slettes og oprettes på ny igen. Virkelig amatør agtigt kodet i øvrigt.

Ufattelige at sådan en fejl har fået lov til at glide igennem i 5 år eller mere og vist stadig er der i 1.6

 

Håber der er en der finder løsningen og poster den.

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke at komme med angreb på Prestashop. Prestashop er Open source. JA der er fejl, uhensigtsmæssigheder og underlige ting. Det må du lære at leve med.

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu Pertho.

Jeg angriber skam ikke. Jeg mener bare ikke at en fejl i så central en del af systemet burde have været overset i 5 år.

Men derimod rettet.

 

Hvis jeg vidste hvordan det skulle rettes ville jeg da glædeligt skrive til dem med et fix.

 

Jeg er med på at de ikke tester denne del særligt meget da det er lokalt for i EU og særligt Danmark.

Open Source eller ej, bør kritiske fejl rettes når der er gjort opmærksomme på dem 5 år tidligere. Enig ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...