Jump to content

MOMS til/fra


WhiteDog

Recommended Posts

Hejsa,

 

Nu har jeg kigget op og ned alle steder og det jeg kan finde er enten meget "forvirrende" eller direkte usandt og virker ikke efter hensigten.

 

Jeg har en e-shop, som både sælger til private samt firmaer (seneste prestashop).

 

Problemet er at når jeg sælger til firmaer udenfor danmarks grænser, bliver der oftest solgt uden moms.

 

En hurtig løsning var at angive et land, fx. sverige, som værende uden moms. Dvs at alle kunder registreret i dette land ser priser og kan købe uden moms. Men da der både kan være almindelige kunder samt firmaer i et andet land og jeg kun sælger uden moms til firmaerne, gik der lige kage i det.

 

Er der en eller flere her, som kan fortælle mig, hvordan man skal sætte dette op. Det nemmeste ville jo være, hvis man på en kunde kunne vælge "uden moms", men så let skal det åbenbart ikke være.

 

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan sætte Prestashop i B2B mode. Se: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Customers+Preferences 

 

Det er du nødt til under alle omstændigheder, da du skal kunne dokumentere udenlandske køberes VAT / SE nummer, for at måtte afregne uden dansk moms.

 

Når du sætter PS i B2B mode, kan du selv definere momsreglerne for hhv kunder i DK, kunder uden for DK, og private kontra business kunder.

Link to comment
Share on other sites

Den er i B2B og dokumentationen med SE nummer er på plads.

 

Det er mere definationen af momsreglerne, som jeg sidder fast i. Jeg kan ganske enkelt ikke se hvordan det gøres.

 

Vil sætte pris på en forklaring til hvordan dette gøres. Eller hvis der findes en guide.

Link to comment
Share on other sites

Det klares normalt ved at oprette en kundegruppe til erhvervskunder. I denne gruppe angives at gruppen betjenes uden moms: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Customer+Groups 

 

Desværre kommer alle kunder normalt i shoppens default user group. Det er sådan set OK, hvis du så manuelt bagefter flytter dem (de udenlandske som er berettiget til det) over i erhvervskunde gruppen (efter at det oplyste VAT nummer er checket). 

Link to comment
Share on other sites

Og det er præcis det jeg har gjort. For det var den logiske måde at gøre det på. I en B2B gruppe som jeg har kaldt den, har jeg valgt "prisvisnings metode = eksl. moms". Men varen bliver stadigvæk pålagt moms til sidst.

 

Der har så været forslag andre steder på forummet med en fast rabat, men det holder jo ingen steder. Moms skal slet ikke være der. Det er det som er hele problemet.

 

Og som jeg så startede med at skrive, så munder det ud i, at man skal lave generel defination på et helt land, som værende uden moms, men det holder jo heller ikke :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...