Jump to content

1 vare 2 produkter - Lager styring hvordan?


Jox87

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg er forholdvis ny inden for Prestashop, så jeg er lidt på bar bund her. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt omkring på nettet, men uden held. 

 

Her kommer mit spørgsmål, og hold godt fast:-)

 

Jeg har en rulle med stof, som har en bredde på 1,1 m og en længde på 10 m (Altså 1,1 m x 10 m), og som jeg sælger i to varianter. (lad os kalde dem A & B)

 

Vare A:
Sælges i intervaller af 10 cm, altså eksempelvis, 1 stk. (10 cm x 1,1 m), 2 stk. (20 cm x 1,1 m).

 

Vare B:
Sælges i stykker der måler 50 cm x 55 cm.
Her bliver der altså først skåret et stykke på 50 cm x 110 cm (5 enheder), dette deles så derefter i 2 stykker der måler 50 cm x 55 cm.
Det ene sælges til kunden, og det andet skal udgå af shoppen. 

Problematikken her er jo så, at kunden jo ikke skal betale for det stykke som udgår, men det skal stadig trækkes fra lageret.
Der bliver skåret 5 enheder fra rullen, men kunden betaler for 2,5 enheder. 

 

 

Kan det på nogen måde lade sig gøre at lave et eller andet smart? Jeg har desværre set mig lidt blind på det. Jeg kan jo ikke være den første der har et problem af denne type :-) Jeg er meget åben over for alle muligheder, om det er et ekstra modul der skal betales, eller noget der skal kodes fra bunden. 

 

På forhånd tak

 

Link to comment
Share on other sites

Det er jo næsten en matematikopgave det her:-)

 

Lige et spørgsmål: Variant B, hvis stykket deles i to, hvorfor kan stykke nr. to så ikke efterfølgende sælges til en anden kunde? Det er jo blot at sætte prisen på dette stykke til det, den skal være. Når du så har solgt et sådant stykke, kan du tælle varelageret op med 1, da stykke to vel også kan sælges til en ny kunde?

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan godt virke lidt uoverskueligt :-)

 

Det bliver bare administrationsmæssigt alt for bøvlet. Vi har vel et par tusinde stykker 50x55 i vores fysiske butik, som bliver blandet godt rundt, hver gang kunderne kigger dem igennem. 

Link to comment
Share on other sites

Så må løsningen vel være at oprette en variant, der er 50 x 55 cm og sætte prisen på den. At I så ikke sælger den anden halvdel i shoppen er jo ligegyldigt for kunden, som jo kun har betalt den faktiske pris på storffet. Variant A skal så selvfølgelig stadig være en anden mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Det er også umiddelbart det jeg havde i tankerne. 

Problemet er bare, at ved salg af 1 stk A, skal der trækkes 1 enhed fra lageret. Men ved salg af 1 stk B, skal der trækkes 5. Det er her hele humlen ligger.  :unsure:

 

Jeg har lidt i tankerne, om man måske kunne sætte det op som "Pack". Men ved ikke om det ville fungere? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...