Jump to content

Multioprettelse af kategorier?


Lurpaq

Recommended Posts

Hej Prestaforum 

 

Jeg arbejder for en større udbyder af webshops til mindre virksomheder og i den forbindelse sidder jeg ofte med kunder som har en en eksisterende webshop og skal rykkes over i vores system. Problemet med mindre- og mellemstore virksomheder der selv administerer deres webshops, er at de oftest ikke har stor viden inden for webdesign og usability. Det betyder at jeg ofte oplever kunder der har 150+ kategorier. 

 
Jeg har i et stykke tid gået med en mindre irritation over Prestashop når det kommer til oprettelse af kategorier, så her kommer mit spørgsmål: Er der nogen moduler, scripts eller tilsvarende der tillader en nemmere og hurtigere oprettelse af flere kategorier end den standardiserede løsning fra Prestashop?  

 

Vi tilbyder Prestashop 1.5 pt., men arbejder på at rykke over i 1.6 efter nytår. Derfor er dette spørgsmål også udelukkende rettet mod Prestashop 1.6. 

 

Jeg håber i kan hjælpe og ser frem til at høre fra jer. 

På forhånd mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar. Jeg kender godt til CSV import. Problemet med dette er at vi tilbyder det som et tilkøb og derfor kan jeg ikke bruge dette hver gang jeg står med en sag. De kunder som ikke ønsker at købe dette skal vi altså stadig oprette alle deres kategorier. Er der andre muligheder? :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar. Jeg kender godt til CSV import. Problemet med dette er at vi tilbyder det som et tilkøb og derfor kan jeg ikke bruge dette hver gang jeg står med en sag. De kunder som ikke ønsker at købe dette skal vi altså stadig oprette alle deres kategorier. Er der andre muligheder? :)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg helt forstår dit behov.

"Vi tilbyder dette som et tilkøb"? Hvad er det i tilbyder? At kunden selv kan oprette kategorier, eller at kunden skal kunne masse-oprette kategorier? Eller at i skal kunne tilbyde kunden at i som leverandør masseopretter kategorier?

"De kunder som ikke ønsker at købe dette skal vi altså stadig oprette"? Lyder ok, men er det så det der skal ske via et særligt modul, eller kan i godt bruge CSV i denne situation.

 

Så vidt jeg kan se, findes der ikke rigtig nogen anden mulighed end CSV, bortset fra selvfølgelig selv at kode en side og gå direkte på SQL basen. 

Link to comment
Share on other sites

Vi tilbyder .CSV flyt som et tilkøb. Vi opretter som standard 10 varer og lader derefter ansvaret være kundens eget. Vi opretter dog alle kategorierne af en eller anden sær grund, men det er proceduren og det bliver der ikke ændret ved. 

 

Okay, tak for dit svar. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...