Jump to content

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Om te beginnen.

 

Prestashop versie 1.6.0.9

 

De automatische emails die worden verzonden door het systeem wil ik qua tekst en dingen aan passen, Wil de klanten namelijk de mogelijkheid bieden om producten die niet op voorraad zijn, wel te laten bestellen en betalen, vervolgens moet ik een bevestiging krijgen per mail dat er een bestelling is geplaatst ongeacht of het product bij mij op voorraad is.

 

Als ik dan zie dat BIJV. product A niet op voorraad is en toch besteld en betaald is, dan wil ik dit product bestellen bij mijn leverancier en op laten sturen, dat betekend dat er 7 dagen maximaal over heen gaan.

 

Het systeem kan zelf herkennen of het bestelde product op voorraad is of niet.

 

Nou kan ik nergens instellen of vinden dat er een automatische mail verzonden word door het systeem dat het bestelde product niet op voorraad is bij mij, dit wil ik wel zo instellen omdat ik zeker het eerste jaar niet alles op voorraad kan hebben en wil hebben, ik wil eerst eens zien wat er wel en niet loopt. Producten als xenon en led lampjes heb ik volop op voorraad liggen, echter wil ik dit gaan uitbreiden om toch snelle levering aan de klanten te bieden.

 

Tevens als ik een product NIET op voorraad heb, geeft hij in de webshop aan dat het product gewoon op voorraad is, dit bericht wil ik volledig weg hebben, dus ongeacht of er voorraad is of niet vind ik het niet belangrijk dat dit vermeld word.

 

Ook geeft hij boven in de balk aan XENON VERLICHTING, Daar moet de hoofdcategorie staan en geen sub categorie. 

 

Ben nu al een aantal weken aan het tobben maar kom er gewoon niet uit.

 

Hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen.

 

MVG,

Jeffrey Wallenburg.

www.xenonodijk.nl

Link to comment
Share on other sites

Hallo Jeffrey 

dit kan je met voorraadbeheer instellen en een minimum aantal dus bv 1 stuk

als mensen dan bestellen en er is er nog maar 1 krijg je bericht 

ook als mensen doorbestellen krijg je bericht dat het besteld is maar niet op voorraad is 

 

het bericht kan je weghalen 

door de vertaling aan te passen zoek betreffende melding en zet er dan in de vertaling een spatie neer

 

dat XENON VERLICHTING pas je aan in je module menubalk

Link to comment
Share on other sites

Hallo MacoNL,

 

Ik krijg steeds geen melding als ik een product bestel of als er een product besteld word door een klant, ik krijg hier niet automatisch een mail van, De webshop die ik draaiend wil hebben is een bijzaak, en heb niet elke dag de mogelijkheid om te kijken of er iets besteld is, tevens als ik een bericht krijg in het achterscherm krijg ik hier geen melding van.

 

Ik krijg helemaal geen automatische mails.

 

De rest ga ik even uitzoeken, heel erg bedankt voor de tips tot zover :)

Link to comment
Share on other sites

Hallo Jeffrey

om emails te ontvangen 

moet je de module mailallerts installeren 

kijk bij modules en zoek op mailallert , indien je deze niet hebt :

voor de download : http://www.prestashop.com/forums/topic/334441-mail-alert-module-is-missing/?p=1689719

 

deze dus downloaden en middels ftp in je map modules uploaden 

daarna in je BO naar modules gaan , zoek de mailallerts klik op configureren

zet je email erin , opslaan ,, je krijgt nu bericht als er een bestelling gedaan wordt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...