Jump to content

Størrelse på database


ullabulla

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har netop installeret en ny shop. V.1.5.6.0

 

Efter jeg har lagt 1 vare ind fylder mysql databasen 32mb.

Jeg så desværre ikke hvor meget den fyldte inden da, men det virker da helt vildt!?

 

Hvor meget fylder jeres?

 

Jeg er bange for at spilde min tid med at lægge 2000 produkter ind hvis min database ender over 100mb, da det er maks størrelsen jeg må have hos min host.

 

Måske jeg gør noget forkert???

 

 

Mvh

Dennis

Link to comment
Share on other sites

Lyder forkert. Jeg har 1.800 varer i en prestashop 1.5.6.2. Databasen fylder, 1.5 MByte.

 

Hvor aflæser du databasens størrelse? Prøv at lave en backup via Prestashop's eget backup system (Avancerede parametre -> Database backup) - så kan du se størrelsen af Prestashop tabellerne alene - uden anden SQL data.

 

Eneste mulighed der er for at din database kan vokse til den størrelse i Prestashop er, at du har besøgsstatistik slået til (og at din server tæppebombes med besøgende).

 

Hviklen platform kører din Prestashop server og din SQL server på (Linux eller Windows?)

Edited by TorbenRune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en testshop med 10.0013 varer og det hele fylder 55,8 MiB i databasen. Så ja 32 MiB er meget, hvis du kun har én vare. Men det kan jo være, du har en masse kunder, adresser og statistik liggende i databasen. Tjek det med phpMyAdmin.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...